TULIKIVEN UUDET MODERNIT PUUKIUKAAT TUOVAT TULISIJAN TUNNELMAN SAUNAAN

Tulikiven saunatuoteryhmä laajenee kahdella uudella puukiukaalla, joiden suurista lasiluukuista avautuu tunnelmallinen näkymä tulipesään. Vuolukivipintaisen Hile-kiukaan ja teräskuorisen Utu-kiukaan muotoilussa on panostettu selkeän moderniin muotokieleen, hyviin löylyominaisuuksiin ja puhtaaseen palamiseen. Kiukaiden suuri kivitila varmistaa pehmeät löylyt ja tehokkaan lämmönsiirron kiuasrungosta kiviin. Kiukaiden toimitukset alkavat huhtikuussa 2012.

Hile- ja Utu-kiukaissa puu palaa puhtaasti

Tulikiven puukiuasvalikoima kasvaa kahdella uutuudella, joiden modernissa muotoilussa on panostettu takkamaisen tunnelman luomiseen löylyhuoneessa. Hile- ja Utu-kiukaissa on suuri lasiluukku, joka avaa esteettömän näkymän tulipesän liekkeihin ja tuo tulen tunnelmallisen valon löylyhuoneeseen. Hile-kiuas on verhoiltu uritetulla vuolukivellä, joka kuivattaa löylyhuoneen tehokkaasti saunomisen jälkeen, ja Utu-kiukaassa on tyylikäs tumma teräskuori.

– Tulikivellä on yli 30 vuoden kokemus puun polttamisesta tulisijoissa. Tätä kokemusta olemme hyödyntäneet myös Hile- ja Utu-puukiukaissa varmistaaksemme puun tehokkaan ja puhtaan palamisen tulipesässä, esteettisesti kauniilla liekillä, kertoo Tulikiven saunaliiketoiminnan johtaja Martti Purtola.

Uudet puukiukaat on suunniteltu yhteistyössä turkulaisen muotoilutoimisto Provoken kanssa, joka oli mukana suunnittelemassa Tulikiven vuonna 2011 lanseeraamaa sähkökiuasmallistoa.

Selkeälinjaiset puukiukaat on helppo sijoittaa erilaisiin löylyhuoneisiin

Siron kokonsa ja selkeälinjaisen muotoilunsa ansiosta Hile- ja Utu-kiukaat on helppo sijoittaa hyvin monenlaisiin löylyhuoneisiin. Luukun kätisyys on vaihdettavissa, mikä antaa lisää vapautta kiukaan sijoituspaikan valintaan.

– Tulikiven uusien puukiukaiden etuna on suuri kivitila, joka varmistaa hyvän lämmönsiirron kiuasrungosta kiviin. Sauna lämpenee siksi nopeasti, ja löylyistä tulee miellyttävän pehmeät. Puiden palamistehoon ja liekkikuvaan voidaan vaikuttaa tuhkaluukun asentoa säätämällä, Purtola sanoo.

Hile- ja Utu-kiukaiden pohjaan voi lisävarusteena hankkia alapohjan säteilypellin, joka suojaa lattiarakenteita ja vesieristeitä vähentämällä kiukaan alapuolisen lattian lämpenemistä. Lisävarustetta ei tarvita, jos kiuas asennetaan palamattoman materiaalin, kuten vähintään 50 millimetrin paksuisen betonin, päälle. Halutessaan kiukaiden ilmeen voi viimeistellä kiuaskivien päälle aseteltavilla valkoisilla Tulikivi Deco White -koristekiuaskivillä, joiden halkaisija on 5–10 senttimetriä.

Tuotetiedot:
Hile-puukiuas
, pintamateriaali: uritettu vuolukivi, hinta: noin 1200 €, mitat: korkeus: 92 cm, leveys: 50 cm, syvyys: 60 cm
Utu-puukiuas
, pintamateriaali: tumma teräsverhoilu, hinta: noin 700 €, mitat: korkeus: 92 cm, leveys: 50 cm, syvyys: 60 cm

saunaliiketoiminnan johtaja Martti Purtola, puh. 0207 636 463, martti.purtola@tulikivi.fi
viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

PR- ja viestintätoimisto Promode Oy, puh. (09) 170 070

www.tulikivi.fi - medialle - kuvapankki - sauna

Kuluttajatiedustelut:

Tulikivi Oyj, puh. 0403 063 000

Tulikivi-studiot kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 400 ihmistä.