Tulikivi-konserni myy Taivassalon rakennuskiviliiketoimintansa Vientikivi Oy Finlandille

(PÖRSSITIEDOTE 30.6.2011 KLO 18.40)

Tulikivi Oyj ja Vientikivi Oy Finland ovat 30.6.2011 allekirjoittaneet sopimuksen koskien Tulikivi Oyj:n Taivassalon rakennuskiviliiketoiminnan kauppaa. Kaupan kohteena on Tulikivi Oyj:n Taivassalon tehtaalla tapahtuva rakennuskiviliiketoiminta, joka käsittää rakennuskivet, ympäristökivet sekä puolivalmisteet.

Kaupan vaikutus Tulikivi Oyj:n loppuvuoden 2011 liikevaihtoon on noin -0,6 miljoonaa euroa. Muutoin kaupalla ja siihen liittyvillä järjestelyillä ei ole olennaista vaikutusta konsernin kuluvan vuoden tulokseen. Tulikiven rakennuskiviliiketoiminnan vuoden 2010 liikevaihto oli 1,2 miljoonaa euroa, ja tulos oli tappiollinen.

Osa Tulikivi Oyj:n Taivassalon tehtaan henkilökunnasta jatkaa uuden omistajan palveluksessa vanhoina työntekijöinä.

-        Kauppa on osa Tulikivi-konsernin kannattavuusohjelmaa. Yhtiön tavoitteena on strategian mukaisesti jatkossa keskittyä ydintoimintaansa: tulisijoihin, saunoihin ja sisustuskiviin, toteaa Tulikivi Oyj:n toimitusjohtaja Heikki Vauhkonen.

Tulikivi-konserni keskittää luonnonkiviliiketoimintansa sisustuskivien valmistukseen yhtiön Espoon tuotantolaitoksessa. Tulikivi valmistaa ja markkinoi mm. pöytätasoja ja laatoituksia kodin eri tiloihin sekä pihakiviä. Vuolukivisillä sisustus- ja rakennuskivillä on jatkossakin merkittävä rooli yhtiön tuotevalikoimassa.

Vientikivi Oy Finland on vuonna 1932 perustettu satakuntalainen kivialan yritys.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.tulikivi.com

Lisätietoja: Tulikivi Oyj, 83900 Juuka, puh. 0207 636 000,