Tulikivi on mukana Jyväskylän Asuntomessuilla

Muotoilustaan palkittu Tulikivi on mukana Jyväskylän Asuntomessuilla 11.7.-10.8. Äijälänrannan messualueella on yhteensä 43 kohdetta, joista 13 kohteen sisustuksessa on käytetty Tulikiven takkoja, kiukaita sekä sisustuskiviä. Tulikiven messuosastolla Ua9 esitellään laajalti Tulikiven uutuustuotteita. Nähtävillä on muun muassa toukokuussa 2014 julkistettu keraamisten takkojen moderni mallisto sekä toimiva Valkia Aalto -hybridiuuni liitettynä lämminvesivaraajaan. Esillä ovat myös uudenaikaiset valukivikiukaat sekä kattava sisustuskivimallisto.

Vuoden 2014 Asuntomessut järjestetään Jyväskylän Äijälänrannassa, jossa esitellään uusimpia asumisen ja rakentamisen trendejä ja innovaatioita. Alueen suunnittelussa on pyritty kaupunkiasumisen ja luonnonläheisen elämän yhdistämiseen, jota tavoitellaan muun muassa suosimalla luonnonmateriaaleja. Suomessa suunnitellut ja valmistetut Tulikiven tulisijat ja kiukaat sopivat tämän vuoden messuteemaan erinomaisesti. Jyväsjärven rannalle sijoittuvalla messualueella on nähtävissä Tulikiven tuotteita kolmessatoista kohteessa.

– Tulikiven tulisijat ovat luonnonkivestä valmistettuja, laadukkaita ja pitkäikäisiä kestotuotteita. Ne ovat polttotekniikaltaan ja hyötysuhteeltaan uraauurtavia ja alittavat tiukimmat kansainväliset päästönormit. Ne myös parantavat kodin energiatehokkuutta. Tulisijoistamme messukohteissa ovat esillä muun muassa läpiluukkuinen teholämmittäjä Valkia 2D kohteessa 29 ja valon mukaan muuntautuva figurepintainen Aalto 2 kohteessa 2. Lisäksi messuosastollamme kävijöillä on mahdollisuus tutustua täysin uudistuneeseen keraamisten takkojen mallistoomme, kertoo Tulikivi Oyj:n myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen.

Tulikiven valukiviset kiukaat edustavat uudenlaista ajattelua edistyksellisen teknologiansa, muotoilunsa ja käyttömukavuutensa suhteen. Alhaisen pintalämpötilan vuoksi kiukaat ovat turvallisia ja vapaammin sijoiteltavissa löylyhuoneessa. Lisäksi kiukaiden energiankulutusta ja kulumista voidaan säädellä, mikä pidentää niiden elinikää. Tulikiven sähkökiukaat ovat ainoina Suomessa liitettävissä KNX-taloautomaatiojärjestelmään, jonka avulla kiinteistön energiatehokkuus voidaan maksimoida.

– Fennia Prize -muotoilupalkinnon saanut Nuoska-kiuas kohteissa 34 ja 35 on hyvä esimerkki perinteisestä tuotteesta, joka on suunniteltu uudelleen nykypäivän toiveisiin ja vaatimuksiin sopivaksi. Muotoiluun panostaminen on tapamme erottua kilpailijoista, kertoo Tulikiven myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen.

Tulikivi esittelee Jyväskylän asuntomessuilla seuraavat tuotteet:

Cube 170, kohde 2

Pihka-takka

Lisätietoja:
Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi
myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi
 Jyväkylän Asuntomessut

Viestintä:
PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh. (09) 170 070
Heidi Azinur, heidi.azinur@promode.fi / viestintä ja kuvamateriaali

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.