Tulikivi on mukana Kalajoen luonto- ja rantateemaisilla Loma-asuntomessuilla

Loma-asuntomessut 2014 järjestetään Kalajoen idyllisillä Hiekkasärkillä 23.6.–6.7.2014. Meren tuntumassa sijaitsevalla messualueella on yhteensä 28 kohdetta, joista 13 kohteen sisustuksessa on käytetty Tulikiven takkoja, kiukaita ja tasoja. Tulikiven tulisijat ja kiukaat ovat Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja avainlipputuotteita, jotka edistävät kodin energiatehokkuutta ja viihtyisyyttä. Tulikiven messuosasto sijaitsee kohteen numero 17 autotallissa osoitteessa Aurinkolammentie 8.

Valtakunnalliset Loma-asuntomessut järjestetään tänä vuonna yhdettätoista kertaa, ja messuja isännöi suosittu kesämatkailukohde Kalajoki. Messujen teemoiksi on valittu messualueen ainutlaatuisen maiseman ja sijainnin inspiroimana luonto, terassit ja rantaelämä.

– Loma-asuntomessujen luonto-teema yhdistyy luontevasti Tulikiven tuotefilosofiaan. Tulisijamme ovat luonnon materiaaleista valmistettuja, laadukkaita ja pitkäikäisiä kestotuotteita. Ne ovat polttotekniikaltaan ja hyötysuhteeltaan uraauurtavia ja alittavat tiukimmat kansainväliset päästönormit. Tulikiven tulisijat ja kiukaat parantavat kodin energiatehokkuutta, kertoo Tulikiven myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen.

Tulikiven messuosasto sijaitsee Aurinkolammentie 8:n autotallissa (kohde numero 17). Tämän kohteen sisustukseen on valittu Tulikiven Valkia-takkauuni HSI-pinnalla sekä lauteisiin integroitu, keraamisilla laatoilla verhoiltu valkoinen Nuoska-kiuas, joka on palkittu kansainvälisessä Fennia Prize 2012 -muotoilukilpailussa.

– Tulikiven kiukaista huokuu uudenlainen ajattelu teknologian, muotoilun ja käyttömukavuuden suhteen. Edistyksellisen teknologian ansiosta esimerkiksi kiukaan energiankulutusta ja kulumista voidaan säädellä, mikä pidentää sen elinikää. Lisäksi sähkökiukaamme ovat ainoina Suomessa liitettävissä KNX-taloautomaatiojärjestelmään, jonka avulla kiinteistön energiatehokkuus voidaan maksimoida, Vauhkonen jatkaa.

Kalajoen Loma-asuntomessujen 28 kohteesta yhteensä 13 kohteeseen on valittu joko Tulikiven takka, kiuas tai taso, tai useampi tuote. Hiekkasärkkien välittömässä läheisyydessä sijaitsevalle Aurinkohiekkojen messualueelle on rakennettu 28 kohdetta neljään erityyppiseen kortteliin, joiden rakennustyyleissä on edustettuna sekä perinteistä että modernimpaa tyyliä. Suomen Asuntomessujen ja Kalajoen kaupungin järjestämät messut ovat avoinna juhannuksen jälkeen 23.6.–6.7.2014.

Tulikivi esittelee Kalajoen Loma-asuntomessuilla seuraavat tuotteet:

Villa Meritähti, kohde 1 (asunnot 302 ja 304)
Ksenia-takkauuni
Emerald Pearl -graniittitaso keittiössä
Snow-komposiittitaso keittiössä
Glaciar-komposiittitaso kylpyhuoneessa

Villa Atrium, kohde 2
Ksenia-takkauuni (2D-tilanjakajamalli) Thassos-marmorilla pinnoitettuna
Hiisi 2 -takkauuni
Hile-puukiuas

Villa Albatrossi, kohde 3
Black Mirror -komposiittitaso keittiössä

Merihelmi, kohde 4
Kinos 20 -takkakiuas (mittatilausmalli)
Glaciar-komposiittitasot keittiössä ja kodinhoitohuoneesssa

KTLU2037/92-kulmatakkaleivinuuni koristeosilla

Terra-talo, kohde 28
Aalto 4 -takkauuni

myynti- ja markkinointijohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi
Kalajoen Loma-asuntomessut

PR- ja viestintätoimisto Soprano Promode, puh. (09) 170 070

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 45 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.