Tulikivi Oyj alentaa koko vuoden liikevaihto- ja liiketulosennustetta

Heikosta markkinatilanteesta johtuen Tulikivi Oyj:n myynti ja kannattavuus eivät ole kehittyneet odotetusti. Vuoden 2014 liikevaihdon arvioidaan olevan 39,3 miljoonaa euroa (43,7 miljoonaa euroa vuonna 2013). Liiketuloksen ennakoidaan olevan noin -2,4 miljoona euroa tappiollinen (-4,3 miljoonaa euroa vuonna 2013).

Yhtiön aiemmin tiedottama liikevaihto ja liiketulosennuste vuodelle 2014

Heikosta markkinatilanteesta johtuen Tulikivi Oyj:n myynti ei ole kehittynyt odotetusti. Vuoden 2014 liikevaihdon arvioidaan olevan noin 40 miljoonaa euroa (43,7 miljoonaa euroa vuonna 2013). Liiketuloksen ennakoidaan olevan noin miljoona euroa tappiollinen (- 4,3 miljoonaa euroa vuonna 2013). Tulikivi-tuotteiden kysyntätilanne on riippuvainen kuluttajaluottamuksen ja rakentamisen kehittymisestä. Vuonna 2013 käynnistetty tulosparannusohjelma sisältää tuotannon ja myynnin tehostamistoimia sekä säästötoimenpiteitä, joiden vaikutukset näkyvät vuosien 2014-2016 aikana.

Tulikivi.com

Lisätietoja: toimitusjohtaja Heikki Vauhkonen, puh. 0207636555

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Sauna ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 40 Me, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 300 ihmistä.