Tulikivi tuo uudet tulisijat ja kiukaat Tampereen Asta-messuille

Tulikivi on mukana Tampereen Asta–messuilla 8.-10.2.2013. Tulikiven osastolla A 428 ovat esillä tulisijat Aalto Figure-pinnalla ja Valkia Color-pinnoitteella sekä Kaarna, Pihka ja Aada -takkauunit ja vuolukivinen TLU2000 -takkaleivinuuni. Lisäksi osastolle on tuotu Tulikiven kiuasmallistoa. Esillä ovat kiukaat Sumu, Naava sekä Fennia Prize 2012 -palkittu Nuoska.

Uusi Aalto-tulisija kuuluu Tulikiven suosittuun Hiisi-tuoteperheeseen. Keväällä 2012 lanseeratun Hiisi 2 –tulisija on saatavana nyt täysin uudella Tulikivi Figure -pintamateriaalilla, joka on tulenkestävän valumassan ja vuolukiven yhdistelmä. Aaltomainen ja kolmiulotteinen pintastuktuuri antaa Aalto-takalle ainutlaatuisen ilmeen, jota voi korostaa esimerkiksi valaisimilla. Aalto on saatavana valkeana ja harmaana.

Tulikivi esittelee Asta-messuilla myös Valkia-takkauunin. Uuni on edelleen täyttä luonnon materiaalia, vuolukiveä, mutta sen pinnalla on Tulikiven innovaatio, valkoinen color-pinnoite, joka voidaan laittaa myös vanhoihin tulisijoihin.

Kaarna ja Pihka -takkauuneissa puristekivipäällyste
Tulikiven osastolla nähdään myös Kermansaven tulisijamallistosta puristekivillä päällystetyt takkauunit Kaarna ja Pihka. Kaarnassa on käytetty uutta suurta, 600x300 mm kokoista, kokonaan luonnon materiaaleista valmistettua kivilaattaa. Pihka-takkauuni puolestaan on tehty yhtenäisistä kivilaatoista, joihin on leikattu luukkuja varten aukot. Näin ollen Pihkassa on saumat vain takkauunin kulmissa. Kiireettömään ruoanlaittoon soveltuvassa Kaarna-takkauunissa on haudutusuuni, jonka sisäpuolen korkeapolttoinen Kermansaven kaakelipinnoite takaa helpon puhtaana pitämisen ja valoisan ilmeen. Haudutusuuni on aina käyttövalmis, kun takkaa lämmitetään. Kaarna ja Pihka -takkauunien värivaihtoehdot ovat suklaanruskea, pellavanvalkea ja hiilenharmaa.

Fennia Prize -palkittu Nuoska-kiuas

Fennia Prize -palkinnon tänä vuonna saaneessa Tulikiven keraamisilla laatoilla verhoillussa Nuoska-kiukaassa yhdistyvät moderni muotoilu ja innovatiiviset elektroniikkaratkaisut. Nuoska-kiukaan suunnittelussa on korostettu miellyttävää, kylpylämäistä saunomiskokemusta, ja yksityiskohtiin, kuten kiuaskiviin, on panostettu. Suunnittelussa on huomioitu myös kiukaan elinkaari ja ympäristöystävällisyys, mikä ilmenee muun muassa energiaa ja tuotteen kulumista säästävänä säätötekniikkana. Asta -messuilla ovat esillä myös Tulikiven sähkökiukaat Naava ja Sumu.

Lisätietoja:

Tulikivi Oyj, www.tulikivi.fi

viestintäjohtaja Anu Vauhkonen, puh. 0207 636 560, anu.vauhkonen@tulikivi.fi

Kuvapankki:
www.tulikivi.fi -> medialle -> kuvapankki

Jälleenmyynti:

Tulikivi-studio, Tampere, Koivistontie 10, 33820 Tampere. Puh: 0403 063 085, email: studio.tampere@tulikivi.fi
sekä Tulikivi-studiot ja Tulikivi-jälleenmyyntipisteet kautta maan

Pörssinoteerattu perheyritys Tulikivi Oyj ja sen tytäryhtiöt muodostavat Tulikiven, joka on maailman suurin lämpöä varaavien tulisijojen valmistaja. Tulikivellä on kolme tuoteryhmää: Tulisijat, Saunat ja Sisustus. Tulikivi ja sen asiakkaat arvostavat hyvinvointia, sisustamista ja bioenergian hyötyjä. Tulikiven liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa, josta viennin osuus on puolet. Tulikivellä työskentelee noin 400 ihmistä