En av de största auktionerna under denna försäljningssäsong börjar söndagen i Vanda

Under Turkistuottajat Oyj:s internationella auktion, som inleds söndagen den 25 mars i Fur Center i Vanda och pågår till fredagen den 30 mars, bjuds ut ca 3,4 miljoner pälsskinn. Största delen av ca 2,5 miljoner minkskinn och 845 000 rävskinn räknas till bolagets Saga-kollektioner. Nästan 500 kunder från samtliga marknadsområden förväntas delta i auktionen.

I auktionen erbjuds den mest mångsidiga och högklassiga skinnkollektionen under den räkenskapsperioden som började 1.9.2006 och den försäljningssäsong som började i december 2006. Förutom de huvudskinntyperna, som är blå räv och dess färgmutationer samt bruna minkar, utbjuds också de mest ovanliga mutationsrävar och -minkar samt finnsjubb- och karakulskinn.

På öppningsdagen söndagen bjuds ut bland annat olikt mutationsminkskinn.

Representanter för massmedia är välkomna att följa med auktionen.