Erikoisketunnahkojen kauppa kävi hyvin

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tarjottiin tänään noin 140.000 blue frost-ketun, hopeaketun ja tuotantomääriltään pienten muunnoskettujen nahkaa, ja koko valikoima myytiin. Blue frost-ketunnahkojen, joiden osuus tarjonnasta oli yli kolmannes, hintataso nousi yhtiön kesäkuun huutokaupasta kymmenisen prosenttia. Hopeaketunnahkojen hinta oli valikoimien väliset laatuerot huomioon ottaen kesäkuun tasolla.

Ostot jakautuivat monen markkinan osalle: niin Turkin, Venäjän, Kaukoidän kuin Euroopan tekstiili- ja muotiteollisuudelle.

Huutokauppa jatkuu huomenna, jolloin tarjolla on lähes 300.000 Suomen kettutuotannon päätyypin, siniketun nahkaa sekä noin 100.000 sen muunnoksen, blue shadow-ketun nahkaa.