Minkinnahkoja ostettiin kaikille markkinoille

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjottu noin 550.000 Saga-minkinnahan valikoima myytiin lähes sataprosenttisesti tämän hetken korkeisiin maailmanmarkkinahintoihin. Kaikki markkinat olivat aktiivisia, ja suurimmat erät myytiin Venäjältä, Kreikasta, Italiasta ja Hongkong/Kiinasta tuleville asiakkaille. Myyntivuorossa tänään oli erilaisten muunnosminkkien nahkoja sekä mustia scanblack- ja ruskeaan väriryhmään kuuluvia scanbrown- ja mahogany-minkinnahkoja.

Leimallista huutokaupalle oli, että viime kaudella erittäin korkea muunnosminkinnahkojen hintataso hieman laski ja ruskeiden ja mustien minkinnahkojen hintataso vahvistui yhtiön kesä- ja syyskuun huutokaupoista. Huutokaupassa voimakkain kysyntä kohdistui parhaimmanlaatuisiin nahkoihin, ja näin ollen hintaerot laatuluokkien välillä olivat paikoitellen huomattavat.

Huutokauppa jatkuu huomenna, jolloin myyntiin tulee runsaan 200.000 vaaleanruskean scanglow-minkinnahan valikoima sekä erilaisten muunnoskettujen ja suomensupin nahkoja.