Minkinnahkojen kysyntä jatkui vahvana

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä turkishuutokaupassa tarjottiin tänään runsaat 600.000 mustaa ja ruskeaan väriryhmään kuuluvaa mahogany-, scanbrown- ja scanglow-minkinnahkaa, jotka myytiin sataprosenttisesti valikoimien laatu- ja kokoerot huomioon ottaen kesäkuulta nouseviin hintoihin. Nyt käytävän, myyntikauden viimeisen, huutokaupan vajaan miljoonan minkinnahan tarjonnasta vain noin 15 prosenttia oli normaalilaatuisia nahkoja, joiden valikoimiin lisäksi sisältyivät pienimmät kokoluokat.

Suurimmat ostot tehtiin Hongkong/Kiinaan, Kreikkaan ja Venäjälle.

Huomenna keskiviikkona myydään suomalaisia erikoisuuksia: 40 000 suomensupinnahkaa, lähes 70 000 shadow-ketunnahkaa sekä 40 000 nahan valikoima erilaisten muunnoskettujen nahkoja.

Turkistuottajat Oyj