Pälsauktion i Vanda torsdag till tisdag

Turkistuottajat Oyj:s sista auktion för räkenskapsperioden 1.9.2006-31.8.2007 inleds vid Fur Center i Vanda i morgon torsdagen den 31.5 och avslutas tisdagen den 5.6.2007. Vid auktionen bjuds ut drygt 2,2 miljoner mink- och nästan 900.000 rävskinn, varav största delen är SAGA-skinn.

På torsdagen säljs safir- och silverblue-minkskinn samt svarta och bruna mahogany-minkskinn. Auktionen fortsätter på fredagen med försäljning av bruna scanbrown- och scanglow-minkskinn och på lördagen står olika mutationsminkskinn i tur. På söndagen säljs silverräv-, olika mutationsräv- och finnsjubbskinn och på måndagen blårävskinn. Auktionen avslutas på tisdagen med försäljning av blue shadow- och blue frost-rävskinn. Ca 400 köpare från samtliga marknadsområden förväntas delta i auktionen.

Representanter för massmedia är välkomna att följa med auktionen.

Tilläggsinformation och anmälningar: Informationsdirektör Päivi Mononen-Mikkilä, tel. (09) 849 8332 och 050 512 0322