Suomensupin kysyntä valikoivaa, kiinalaisten kiinnostus heräämässä muunnoskettujen nahkoihin

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisessä huutokaupassa tänään tarjolla ollut runsaan 40.000 suomensupinnahan valikoima myytiin 70-prosenttisesti, ja kysyntä kohdistui kaupallisiin laatuluokkiin. Tärkeimmät ostajat tulivat Italiasta ja Turkista.

Blue shadow-ketun 65.000 nahkaa sisältävässä valikoimassa asiakkaita kiinnostivat eniten kaulusmateriaaliksi sopivat nahat. Nahkojen hintataso vahvistui yhtiön kesäkuun huutokaupasta keskimäärin 5 prosenttia ja normaalilaatuisten nahkojen keskihinnaksi tuli 45,51 €. Suurimmat ostot tehtiin Hongkong/Kiinaan, Turkkiin ja Venäjälle.

Kiinalaisten kiinnostus harvinaisten muunnoskettujen nahkoihin on heräämässä. Myyntikauden viimeisen huutokaupan valikoima, 40.000 nahkaa myytiin pääosin Hongkong/Kiinaan, jossa ne valmistetaan edelleen vietäviksi Venäjän markkinoille. Valikoiman hyvälaatuiset nahat myytiin jopa yhtiön kevään huutokauppoja korkeampaan hintaan.

Turkishuutokauppa jatkuu huomenna torstaina, jolloin tarjolla on 340 000 siniketunnahkaa.

Turkistuottajat Oyj