Turkishuutokauppa käynnistyi karakul-lampaan ja suomensupin nahkojen myynnillä

Turkistuottajat Oyj:n 1.9.2007 alkaneen ja 31.8.2008 päättyvän tilikauden suurimpiin kuuluva kansainvälinen huutokauppa käynnistyi tänään Vantaalla karakul-lampaan nahkojen ja suomensupin nahkojen myynnillä. Joulu- ja tammikuun huutokaupoista noin kymmenellä prosentilla heikentynyt Yhdysvaltain dollari näkyi nahkojen eurohinnoissa.

Karakul-lampaannahkojen suuresta, yli 400.000 nahan tarjonnasta myytiin vajaa puolet, ja nahat menivät Venäjältä, Kreikasta ja Italiasta tuleville asiakkaille. Runsaan 47.000 suomensupinnahan tarjonnasta myytiin 80 prosenttia, ja suurimmat ostokset matkaavat Italiaan, Turkkiin ja Venäjälle.

Perjantaina 4.4. päättyvässä huutokaupassa on ennätysosanotto, runsaat 500 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Huomenna maanantaina myyntivuorossa ovat hopeaketun ja erilaisten muunnoskettujen nahat.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 512 0322