Turkishuutokauppaa käydään Vantaalla maanantaista keskiviikkoon

Turkistuottajat Oyj:n kolmepäiväinen huutokauppa alkaa maanantaina 20.12.2010 Vantaan Fur Centerissä. Alustavan myyntiohjelman mukaan huutokaupassa on tarjolla 650.000 Saga®-minkin-, 210.000 Saga®-ketun- ja 13.000 Saga®-suomensupinnahkaa.

Kaupankäynti aloitetaan maanantaina minkinnahoilla. Tiistaina myydään suomensupinnahat, hopeaketunnahat ja erikoiskettujen nahat. Siniketunnahat tulevat tarjolle huutokaupan viimeisenä päivänä keskiviikkona 22.12.

Huutokaupassa myydään Saga® Top Lot (huippumyyntierät) siniketun-, suomensupin- (artic finnraccoon) sekä valkoisen minkin- (naaras) nahoista. Huippuerän ostaja saa ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää Saga® designkeskuksen palveluja sekä oikeuden käyttää erityistä Saga® Top Lot -silkkietikettiä valmiissa turkisvaatteessa.

Julkaisemme verkkosivuillemme www.ffs.fi välittömästi myynnin päättymisen jälkeen merkittävimpien nahkatyyppien yksityiskohtaiset keskihinnat. Pörssitiedote julkaistaan huutokaupan päätteeksi keskiviikkona 22.12.2010.

Kansainväliseen huutokauppaan odotetaan runsaat 300 ostajaa kaikilta markkina-alueilta, Kaukoidästä, Venäjältä ja Länsi-Euroopasta.

Joulukuun huutokauppa on Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2010/2011 ensimmäinen ja 1.9.2010 alkaneen tilikauden toinen huutokauppa.

Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita tutustumaan huutokauppaan.

Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2009/10 oli 441,8 MEUR ja liikevaihto 45 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja. www.ffs.fi

Avainsanat: