Turkishuutokauppaa käydään Vantaalla maanantaista perjantaihin

Turkistuottajat Oyj:n viisipäiväinen huutokauppa alkaa maanantaina 20.9.2010 Vantaan Fur Centerissä. Alustavan myyntiohjelman mukaan huutokaupassa on tarjolla lähes 700.000 Saga®-minkin-, yli 770.000 Saga®-ketun- ja 35.000 Saga®-suomensupinnahkaa.

Kaupankäynti aloitetaan maanantaina minkinnahoilla. Tiistaina myyntiin tulevat Saga®-suomensupinnahat ja kettumyynti aloitetaan iltapäivällä erikoisketunnahoilla. Siniketunnahat tarjotaan torstaina. Huutokauppa päättyy perjantaina 24.9.

Huutokaupassa myydään Saga® Top Lot (huippumyyntierä) blue shadow- ja blue frost -ketunnahoista. Huippuerän ostaja saa ainutlaatuisen mahdollisuuden hyödyntää Saga® designkeskuksen palveluja sekä oikeuden käyttää erityistä Saga® Top Lot -silkkietikettiä valmiissa turkisvaatteessa.

Julkaisemme verkkosivuillemme www.ffs.fi välittömästi myynnin päättymisen jälkeen merkittävimpien nahkatyyppien yksityiskohtaiset keskihinnat. Pörssitiedote julkaistaan huutokaupan päätteeksi perjantaina 24.9.2010.

Kansainväliseen huutokauppaan odotetaan noin 350 ostajaa kaikilta markkina-alueilta, Kaukoidästä, Venäjältä ja Länsi-Euroopasta.

Syyskuun huutokauppa on Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2009/2010 viimeinen ja 1.9.2010 alkaneen tilikauden ensimmäinen huutokauppa.

Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita tutustumaan huutokauppaan.

Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa myös sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2008/09 oli 248,4 MEUR ja liikevaihto 31,2 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja.

www.ffs.fi