Turkishuutokauppaa käydään Vantaalla torstaista tiistaihin

Turkistuottajat Oyj:n 1. syyskuuta 2006 alkaneen ja 31. elokuuta 2007 päättyvän tilikauden viimeinen huutokauppa käynnistyy Vantaan Fur Centerissä huomenna torstaina 31.5. ja päättyy tiistaina 5.6.2007. Huutokaupassa on tarjolla yli 2,2 miljoonaa minkin- ja lähes 900.000 ketunnahkaa, joista valtaosa on SAGA-lajitelmia.

Torstaina myyntivuorossa ovat safiiri- ja silverblue-minkinnahat sekä mustat ja ruskeat mahogany-minkinnahat. Perjantaina huutokauppa jatkuu ruskeaan väriryhmään kuuluvien scanbrown- ja scanglow-minkininnahkojen myynnillä, ja lauantaina vuorossa ovat erilaisten muunnosminkkien nahat. Sunnuntaina myydään hopeaketun, erilaisten muunnoskettujen ja suomensupin nahkoja ja maanantaina siniketun nahkoja. Huutokauppa päättyy tiistaina blue shadow- ja blue frost-ketunnahkojen myyntiin. Huutokauppaan odotetaan noin 350 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita seuraamaan huutokauppaa.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322