Turkisnahat vaihtavat omistajaa keskiviikosta perjantaihin

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälinen huutokauppa alkaa keskiviikkona 26. tammikuuta erilaisten muunnosminkkien myynnillä. Torstaina myyntivuorossa ovat minkkien päävärityypit, mustat sekä ruskeat tummimmista mahogany-minkinnahoista vaaleimpiin scanglow-nahkoihin sekä suomensupin ja erilaisten muunnoskettujen nahat. Perjantaina, päätöspäivänä tarjotaan sinikettuja. Kaikkiaan tarjolla on vajaat 800.000 minkin- ja yli 450.000 ketunnahkaa, joista sinikettujen osuus on runsaat 290.000 nahkaa. Kaikki tammikuun huutokaupassa tarjottavat minkinnahat ovat pääasiassa somisteisiin ja hattuihin käytettäviä urosminkinnahkoja. Huutokauppa on Turkistuottajat Oyj:n 1.9.2004 alkaneen tilikauden kolmas. Huutokauppaan odotetaan reilua 200 ostajaa. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322