Turkisnahat vaihtavat omistajaa Vantaalla maanantaista perjantaihin

Turkistuottajat Oyj:n myyntikauden 2004/2005 tärkeimpiin kuuluva kansainvälinen huutokauppa alkaa Vantaan Fur Centerissä maanantaina 11. 4. ja päättyy perjantaina 15.4. Valikoimiltaan vuoden monipuolisimmassa huutokaupassa on tarjolla mm. reilut kaksi miljoonaa minkin- ja lähes 700.000 ketunnahkaa, joista siniketunnahkoja 430.000. SAGA-lajitelmien osuus tarjonnasta on yli 90 prosenttia. Huutokaupassa on päätyyppien lisäksi laaja valikoima erilaisten muunnosminkkien ja -kettujen nahkoja. Yhtiö odottaa viisipäiväiseen huutokauppaansa yli 350 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Maanantaina, avauspäivänä ja tiistaina tarjotaan muunnosminkinnahkoja, tiistaina myös ruskeaan väriryhmään kuuluvia scanglow-minkinnahkoja. Keskiviikkona myyntivuorossa ovat muut ruskeat minkinnahat, scanbrown, mahogany sekä musta scanblack, torstaina hopea- ja siniketun muunnokset sekä muut muunnosketunnahat ja suomensupi. Päätöspäivänä, perjantaina tarjotaan siniketunnahkoja. Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita seuraamaan huutokauppaa. Lisätietoja: Viestintäjohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. (09) 849 8332 ja 050 512 0322