Turkisnahat vaihtavat omistajaa Vantaalla tiistaista torstaihin

Turkistuottajat Oyj:n 1.9.2005 alkaneen tilikauden ensimmäisessä, tiistaina 20.9. alkavassa ja torstaina 22.9. päättyvässä huutokaupassa on tarjolla runsaat 320.000 minkin-, vajaa 530.000 ketunnahkaa sekä runsaat 100.000 karakullampaan nahkaa. Valtaosa minkin- ja ketunnahoista kuuluu Saga-lajitelmiin.

Huutokaupan avauspäivänä tiistaina tarjotaan sekä päävärityyppeihin kuuluvia mustia scanblack-, ruskeita mahogany-, scanbrown- ja scanglow-minkinnahkoja että erilaisia muunnoksia. Tiistaina käynnistyvän huutokaupan tarjonta on vuoden 2004 tuotantoa. Uusi tuotanto tulee markkinoille joulukuussa 2005. Yhtiö odottaa syyskuun huutokauppaan 250 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Huutokaupan lopullinen myyntiohjelma on kokonaisuudessaan yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.ffs.fi. Joukkoviestinten edustajat ovat tervetulleita seuraamaan huutokauppaa.