TURKISTUOTTAJAT OYJ PÄÄSSYT ALUSTAVAAN SOPIMUKSEEN SAGAN DESIGN CENTER -KIINTEISTÖN JA TAVARAMERKKIEN KAUPPAHINNASTA

Turkistuottajat tiedotti 16.5.2011 neuvottelevansa osakkuusyhtiönsä, tanskalaisen Saga Furs of Scandinavia -osuuskunnan (SAGA) jäsenten välillä SAGA-yhteistyötä koskevista muutoksista.

SAGAn jäsenten väliset neuvottelut ovat edistyneet, ja niissä on saavutettu alustava yhteisymmärrys siitä, että Turkistuottajat Oyj hankkisi SAGAlta sen omistaman Design Center -kiinteistön 4 miljoonan euron sekä SAGA-tavaramerkit 1,5 miljoonan euron käteiskauppahinnalla. Järjestelyn toteutuminen edellyttää edelleen mm. lopullisten sopimusehtojen neuvottelemista ja hyväksyntää jäsenten ja SAGAn päättävissä toimielimissä.

Aiemmin tiedotetun mukaisesti SAGAn jäsenten, ml. Turkistuottajat Oyj:n, sekä SAGA-osuuskunnan odotetaan tekevän järjestelyyn liittyvät omat sitovat päätöksensä kesäkuun 2011 aikana.

Edellä kuvatulla järjestelyllä ei sen toteutuessa ole vaikutusta Turkistuottajat Oyj:n antamiin kuluvaa tilikautta koskeviin näkymiin tai yhtiön taloudelliseen raportointiin.

TURKISTUOTTAJAT OYJ

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Pertti Fallenius, puh. (09) 8498 334,
viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2009/10 oli 441,8 MEUR ja liikevaihto 45 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja. www.ffs.fi