Venäjän markkinat piristymässä - huutokaupassa lähes 500 ostajaa

Turkistuottajat Oyj:n tämänpäiväisessä huutokaupassa nähtiin edelleen myönteisiä merkkejä Venäjän markkinoiden piristymisestä. Tänään tarjolla olleet 80.000 Saga®-hopeaketunnahkaa myytiin 91 prosenttisesti edellisen huutokaupan hintatasoon. Normaalilaatuisten nahkojen keskihinnaksi muodostui 61,96 euroa. Hopeaketunnahkojen suurimmat ostajat olivat Venäjän vientiin pukineita valmistavat Turkki ja Hongkong/Kiina sekä Italia, Korea ja Venäjä. Saga®-blue frost -ketunnahkojen 120.000 nahan valikoima myytiin 88 prosenttisesti. Hintataso nousi 6 prosenttia maaliskuun huutokaupan tasosta, ja tänään normaalilaatuisten nahkojen keskihinnaksi muodostui 43,66 euroa. Ostot tehtiin Turkkiin, Venäjälle ja Italiaan. Huutokauppaan osallistuu lähes 500 ostajaa kaikilta markkina-alueilta. Kaupankäynti jatkuu huomenna perjantaina, jolloin myyntivuorossa on lähes 480.000 Saga®-minkinnahkaa. Huomenna tarjolla ovat harmaisiin värisävyihin kuuluvat sapphire-, silverblue- ja black cross-nahat. Lisätietoja: Viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. 050 5120 322 TURKISTUOTTAJAT OYJ