Yli kaksi miljoonaa minkinnahkaa vaihtanut omistajaa Vantaalla

Turkistuottajat Oyj:n kansainvälisen huutokaupan kolmantena päivänä myytiin n. 1,2 miljoonaa ruskeaan väriryhmään kuuluvaa Saga-minkinnahkaa Venäjältä, Kreikasta, Hongkong/Kiinasta ja Italiasta tulleille ostajille. Kauppaa käytiin vilkkaasti viime viikkojen kansainvälisissä huutokaupoissa luotuun hintatasoon, joka on keskimäärin kolmanneksen joulukuun hintatasoa alempi.
Huutokaupassa myytiin kaikkiaan yli kaksi miljoonaa Saga-minkinnahkaa, joiden keskihinnaksi muodostui 31,62 euroa (urosnahat) ja 18,09 euroa (naarasnahat).

- Asiakkaiden laatutietoisuus näkyi. Nahkojen korkea laatu ja lyhyt tai keskipitkä peitinkarva toivat selkeästi lisähintaa kaikille minkinnahkatyypeille, Turkistuottajat Oyj:n toimitusjohtaja Pirkko Rantanen-Kervinen sanoo.

Huutokauppa jatkuu huomenna, jolloin myyntivuoroon tulevat hopeaketun ja erilaisten harvinaisten muunnoskettujen nahat. Osaa näistä on tarjolla myyntikauden aikana ainoastaan nyt käynnissä olevassa huutokaupassa. Perjantaina päättyvään huutokauppaan osallistuu 400 ostajaa kaikilta markkina-alueilta.

TURKISTUOTTAJAT OYJ