Meksikolainen ravintola Obra on kauppakeskus Myllyn uusin ruokapaikka

Raisiossa herkutellaan nyt burritoilla, tacoilla ja meksikolaisilla salaateilla.

Kauppakeskus Myllyssä aukeaa 2.11.2016 meksikolaista ruokaa tarjoileva ravintola Obra . Täyteläisen kipakka, katukeittiöistä innoituksensa napannut meksikolaisruoka on nyt trendikästä sekä Suomessa että maailmalla, ja meksikolaiskeittiön suosio jatkuu. Raision Myllyn Obra on helpon syömisen paikka, jossa annokset valmistetaan asiakkaan tilauksesta paikan päällä. Uudenlaisella ravintolakonseptilla Turun Osuuskauppa laajentaa kauppakeskuksen ravintoloiden palveluvalikoimaa.

"Mausteiselle mutta raikkaalle meksikolaisruoalle on runsaasti kysyntää. Kuvaavaa on esimerkiksi se, että viime vuonna tehdyssä kouluruokatutkimuksessa suomalais-koululaisten neljänneksi suosituin kouluruoka   oli tortillat", sanoo kehityspäällikkö Mika Mertens SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

"Kauppakeskus Myllyn Obrassa meksikolaismakuihin pääsee helposti,   ravintolaan   voi   pistäytyä kuin katuruokakeittiöön. Asiakas valitsee listalta mieluisan annoksen, ja se valmistetaan hänelle tuoreena paikan päällä. Asiakas voi itse vielä terästää annoksen mausteisuutta ravintolan maustepisteellä”, kertoo Turun Osuuskaupan toimialajohtaja Mikko Eskelinen .

Obran   valikoimista löytyy burritoja, tacoja ja tortilloja erilaisin täyttein sekä meksikolaisia burgereita ja salaatteja. Valikoimalla vastataan asiakkaiden toiveisiin aiempaa fiinimmästä pikaruoasta, jossa raaka-aineiden   tuoreus on kunniassaan.

Espanjan sana " obra " tarkoittaa   muun muassa näytelmää, teosta, taideteosta, työtä ja tekemistä. Ravintola n   värikylläinen tila onkin kuin pienimuotoinen taideteos niin ruoan,  esillepanon kuin tilan puolesta.

Ravintola   Obran   konsepti   on SOK   Matkailu- ja ravitsemiskaupan käsialaa.

Turun   Osuuskaupalla   on   Myllyssä   ennestään   kahvilat   Bacaro   Doppio ja Coffee House,   pikaruokaravintola   Tsiken, kotiruokaa tarjoava Kulman kuppila sekä ravintolat Rapido ja Rosso.  Meksikolaisravintola on Turun Osuuskaupalle uusi aluevaltaus.

Ravintola Obra ,   kauppakeskus   Mylly ,   Raisio ,  aukeaa 2.11.2016 klo 16 .

Ravintola   on   avoinna   klo 11–21 joka päivä .

Mika Mertens, kehityspäällikkö, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, puh. 010 76 82845, mika.mertens@sok.fi

Mikko Eskelinen, toimialajohtaja, matkailu- ja ravitsemiskauppa, liikennemyymälät ja polttonestekauppa,Turun Osuuskauppa, puh.   010 76 45007, mikko.eskelinen@sok.fi

www.ravintolaobra.fi

TOK on yli 145 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.