Turun Seurahuone harjakorkeudessa

Syksyllä 2017 käynnistyneen Solo Sokos Hotel Turun Seurahuoneen uudistus on edennyt suunnitellusti ja hotelli on nyt harjakorkeudessa. Uusi hotelli avataan helmikuun puolessavälissä 2019.

Erik Bryggmanin ja Ilmari Ahosen suunnittelema Turun Seurahuone valmistui alkujaan vuonna 1928. Nyt käynnissä olevassa uudistuksessa hotelli- ja ravintolakiinteistön julkisivu kunnostetaan ja pääsisäänkäynti palautetaan Eerikinkadulta takaisin alkuperäiselle paikalleen Humalistonkadulle. Uudistus kunnioittaa rakennuksen alkuperäistä 1920-luvun klassista ulkoarkkitehtuuria ja julkisivuun tulee aikakaudelle tyypillisiä terrakotan ja keltaisen sävyjä. Lisäksi kaikki ikkunat, koko talotekniikka ja kaikki sisäpinnat uusitaan. Käytännössä vanhasta kiinteistöstä jää jäljelle vain  runko ja välipohjat.

Turun Seurahuoneen arvokiinteistön uudistus on 20 miljoonan euron investointi, ja se kattaa kiinteistön täydellisen peruskorjauksen lisäksi liiketoiminnan uudistuksen. Hotelliin tulee 140 huonetta sekä Gunnar Eatery & Bar ja kokoontumistiloja asiakkaan erilaisiin tarpeisiin.

Hotelli Seurahuoneen pääurakoitsija on Skanska, pääsuunnittelusta ja arkkitehtisuunnittelusta vastaa Arkkitehtitoimisto Matti Takala Oy ja hotellin kokonaisilmeestä ja sisustussuunnittelusta hotellien, ravintoloiden ja liiketilojen suunnitteluun erikoistunut arkkitehti- ja sisustusarkkitehtitoimisto Puroplan Oy.

Solo Sokos Hotel Turun Seurahuone, hotellinjohtaja Sanna-Liisa Byskata, puh. 010 764 4951

***

Solo-hotelli on joko klassikko tai syntyy sellaiseksi. Se on paljon muutakin kuin rakennus ja osoite, sillä on ainutlaatuinen luonne ja persoona. Ja mikä tekee Solo-hotellista vielä yksilöllisemmän hotellikokemuksen, on sen aina sydämellinen ja paikallisilla mausteilla personoitu palvelu. Solo-hotelleja on neljä Suomessa, kaksi Pietarissa ja yksi Tallinnassa. Turun Solo Sokos Hotel Seurahuone on kahdeksas Sokos Hotellien Solo-hotelli.

***