Wiklundille viisi uutta ravintolaa

Turun keskustassa sijaitseva Wiklund uudistuu elämisen monipuoliseksi keskukseksi ja tuo samalla Turkuun uusia ravintolakonsepteja.

- Mutkattomat, rennon ilmapiirin ravintolat puhuttelevat suomalaisia eniten. Myös ruoan sosiaalinen ulottuvuus on vahvistunut. Vastaamme tähän huutoon ja tuomme Wiklundille italiaistyyppisen Trattorian, sosiaalisten kohtaamisten VENNin, helposti lähestyttävän Rapidon, monelle jo tutun Coffee Housen sekä kaiken kruununa kaupunkilaisten oman kattobaarin, josta on upeat näköalat Turun ylle, kertoo ravintoloista vastaava toimialajohtaja Mikko Eskelinen Turun Osuuskaupasta.

Coffee House avaa ovensa ensimmäisenä syyskuussa. Kahvila rakentuu nykyisen W wine & delin paikalle Wiklundin ensimmäiseen kerrokseen. Coffee House tarjoaa parhaita viipymisen ja viihtymisen hetkiä, aamusta iltaan. Jokainen kahvi jauhetaan asiakkaalle paikan päällä pavuista, luomuespressot ja vastuullisesti tuotetut suodatinkahvit. Coffee Housesta saa parhaat eväät päivään, aamupalan, lounas-toastin, itse tehdyt smoothiet ja tuoreet croissantit. Coffee House Wiklund palvelee kaupunkilaisia ja hotellivieraita laajoilla aukioloajoilla.

Wiklundin toiseen kerrokseen avataan vuoden 2019 aikana kolme uutta ravintolaa. Trattoria tarjoilee Italian keittiöiden makuja parhaimmillaan. Trattoria on aito, houkutteleva, spontaani ja sosiaalinen. VENN on viiniä ja ystäviä. VENNiin on helppo piipahtaa drinkille ostospäivän lomassa, töiden jälkeen tai unohtua vaikka koko illaksi. VENNin valikoimista löydät helppoa ja herkullista purtavaa, viehkeitä viinejä ja kutkuttavia cocktaileja. Sinne on monta syytä tulla: after work, ystävät, treffit, pako arjesta, juhlat, hauskanpito. Rapido on Kauppakeskus Myllystä tuttu nopean syömisen keidas keskellä kauppakeskusta, josta asiakas saa hyvistä raaka-aineista valmistettua ruokaa ripeästi päivän kaikkiin hetkiin ja tarpeisiin. Rapido on helposti lähestyttävä, palveluun, laatuun ja tuoreuteen panostava All Day Deli. Lisäksi Wiklundin katolle rakennetaan kaupunkilaisten oma kattobaari
- Kattobaarin suunnittelu ja nimi ovat vielä tarkemman suunnittelun alla, mutta tyyliltään siitä tulee samanaikaisesti sekä rouhea, rento että tyylikäs. Terassi on avoinna kelien salliessa, mutta itse kattobaari on ympärivuotinen vihreä keidas. Wiklundin kattobaari tarjoilee harkitun valikoiman tyylikkäitä juomia ja paikallisia snacksejä, Eskelinen toteaa.

Wiklundin uudet sisäänkäynnit aukeavat

Wiklund saa heinäkuun alussa kaksi uutta pääsisäänkäyntiä, toisen Eerikinkadulle ja toisen Kauppiaskadulle. Nykyisen pääsisäänkäyntikulman uudistaminen alkaa juhannuksen jälkeen, kun W wine & deli sulkee ovensa.

W Cafe löytyy edelleen Wiklundin toisesta kerroksesta ja palvelee toistaiseksi normaalisti. Kolmannen kerroksen Hyvä Olo -hoitola sulkeutuu uudistamisen ajaksi juhannuksesta ja avautuu jälleen syyskuussa. S-market Wiklund Herkku palvelee uudistusten aikana normaalisti.

Wiklund elää kanssasi uudistustöistä huolimatta ja on avoinna normaalisti. Uudistustyöt pyritään suorittamaan niin, että niistä aiheutuu mahdollisimman vähän häiriötä asioinnille.

Turun Osuuskauppa, toimialajohtaja Mikko Eskelinen, puh 010 764 5007
Turun Osuuskauppa, ketjujohtaja Janne Reunanen, puh. 010 764 3301

TOK on yli 155 000 varsinaissuomalaisen talouden omistama osuuskauppa. Turun Osuuskauppa toimii päivittäis- ja erikoistavarakaupassa, liikennemyymälä-, matkailu- ja ravitsemis- sekä tavaratalokaupassa 20 kunnan alueella Varsinais-Suomessa. Sen tehtävänä on tuottaa palveluja ja etuja asiakasomistajatalouksille.