UROS nimittää toimitusjohtajaksi Gerrit Jan Konijnenbergin

• UROS kutsuu Vodafonen Gerrit Jan Konijnenbergin toimitusjohtajakseen
  • Muutos vahvistaa Uroksen ja matkapuhelinoperaattoreiden yhteistyötä
  • Uroksen Goodspeed tarjoaa nopean ja edullisen mobiililaajakaistan ulkomailla

UROS , edullisten maailmanlaajuisten roamingratkaisujen toimittaja, kertoo nimittäneensä Gerrit Jan Konijnenbergin uudeksi toimitusjohtajakseen 1.9.2015 alkaen. Gerrit Jan Konijnenberg siirtyy Urokselle Senior Vice Presidentin tehtävistä Vodafonelta.

Uudella toimitusjohtajalla on pitkä ja menstyksekäs historia telekommunikaatio- ja mediamarkkinoinnissa, myynnissä ja johtamisessa, minkä odotetaan vahvistavan Uroksen roolia edullisten globaalien roamingratkaisujen tarjoajana erityisesti matkapuhelinoperaattoreille.

Uros, Uni-Fi Roaming Solutions, perustettiin neljä vuotta sitten visionaan auttaa kansainvälisiä matkustajia kamppailemaan kohtuuttomia verkkovierailumaksuja vastaan. Nyt roamingmaksuton mobiililaajakaista on saatavilla maailmanlaajuisesti Uroksen patentoitua teknologiaa käyttävän Goodspeed 4G-mokkulan avulla. Kannettavaa Goodspeed mokkulaa hallitaan yrityksen kehittämän M2M-alustan kautta. Mokkula voi yhdistää jopa 15 mobiililaitetta turvallisiin mobiiliverkkoihin ympäri maailman Wi-Fi-yhteyttään käyttäen.

Tällä hetkellä yritykset voivat hankkia ratkaisun suoraan Urokselta tai virallisten Goodspeed jälleenmyyjien kautta. Uusi toimitusjohtaja näkee suuren kasvupotentiaalin myös matkapuhelinoperaattoreissa. Konijnenberg kertoo: "Matkailijoiden yhteydettömien laitteiden määrä kasvaa jatkuvasti, samoin kuin tarve entistä suurempiin datamääriin. Monet kuitenkin jättävät käyttämättä datayhteyttä ulkomailla, joko peläten ylisuuria laskuja tai yhteyden puuttumisen takia. UROS tarjoaa käyttämänsä teknologian avulla mahdollisuuden mobiilioperaattoreille sekä virtuaalioperaattoreille tarjota suuria datamääriä alhaiseen hintaan maailmanlaajuisesti. Tähän monet operaattorit eivät itse pysty kotiverkon ja roamingverkon välisten, monimutkaisten ja hitaiden laskutusjärjestelmien vuoksi. Kannettavan Goodspeed mokkulan uusin versio julkaistiin yhteistyössä ZTE:n kanssa tänä kesänä. Uuden laitteen myötä operaattorit ja virtuaalioperaattorit voivat tarjota asiakkailleen ylivoimaisen 4G-kokemuksen, jopa täysin ilman omaa 4G-valmiutta!”

Uroksen perustajat Jyrki Hallikainen ja Tommi Uhari ovat tyytyväisiä Gerrit Jan Konijnenbergin tulosta Urokselle: "Olemme etsineet kansainvälisen tason operaattorijohtajaa, joka pystyisi kasvattamaan Urosta entisestään. Olemme innoissamme Gerrit Janin liittymisestä tiimiin ja ottamisesta johdon yrityksen globaalista laajentumisesta operaattoreiden suuntaan." Tommi Uhari, joka on luotsannut Urosta toimitusjohtajana tähän asti jatkaa yhtiön hallituksen jäsenenä hallituksen puheenjohtajan, Jyrki Hallikaisen, kanssa.

Tommi Uhari, Uros Oy

UROS Oy  on edullisten maailmanlaajuisten roamingratkaisujen toimittaja, joka käyttää palvelun tuottamisessa kannettavaa Goodspeed mokkulaansa. Markkinoille tulonsa, syksyn 2012 jälkeen Uros on nopeasti laajentanut palvelun kattavuutta Euroopassa, Venäjällä, Amerikoissa, Afrikassa sekä Aasiassa ja jatkaa datankäytön vapauttamista ulkomailla tuomalla jatkuvasti uusia maita mukaan palveluun. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Oulussa ja yrityksen koko henkilökunta muodostuu kokeneista mobiilialan ammattilaisista. Uroksen muut toimipaikat sijaitsevat Saksassa, Luxemburgissa, Sveitsissä, Hong Kongissa, Taiwanissa ja Yhdysvalloissa. Lisää yrityksestä osoitteessa uros.com , ja Goodspeed-palvelusta osoitteessa goodspeed.io.

Yrityksestä

UROS – Uni-fi Roaming Solutions tarjoaa globaaleja verkkovierailu- ja IoT-ratkaisuja mobiilioperaattoreille, yrityksille ja kuluttajille. Uroksen palvelut – älypuhelimet, sovellukset ja Goodspeed 4G mobiililaajakaista – ehkäisevät yllättävien roaming-laskujen syntymisen. Ratkaisu perustuu ainutlaatuiseen M2M-alustaan ja eSIM-ekosysteemiin, joiden avulla UROS pystyy tarjoamaan edullisia datapalveluita maailmanlaajuisesti. UROS nimettiin hiljattain Suomen nopeimmin kasvavien yritysten joukkoon, sekä yhdeksi maailman lupaavimmista telekommunikaatiopalveluiden tarjoajista.