UROS sponsoriksi Viasat maksutelevisiokanavalle

• UROS ja Viasat Finland julkistavat yhteistyösopimuksen seuraavalle puolelle vuodelle
  • UROS on mukana maailman parhaat palloilusarjat kattavissa Viasatin live lähetyksissä sekä sosiaalisen median sisällöissä

Oululaislähtöinen, menestyvä kasvuryitys, UROS ja Viasat Finland julkistavat tänään sopimuksen sisältöyhteistyöstä seuraavalle puolelle vuodelle. UROS on mukana maailman parhaat palloilusarjat kattavissa Viasatin live lähetyksissä sekä sosiaalisen median sisällöissä jo tulevan viikonlopun NFL Super Bowlista alkaen. Super Bowl viikonlopun lähetykset ovat katsottavissa veloituksetta Viasat Urheilu -kanavalla.

Kansainvälisesti toimiva mobiilipalveluyritys UROS tarjoaa vallankumouksellisia ratkaisuja ulkomaisesta datankäytöstä aiheutuvien verkkovierailukulujen hallitsemiseen. Vuonna 2011 perustettu yritys on kasvanut nopeasti ja sen palvelut ovat saatavilla globaalisti.

Uroksen toimitusjohtaja Jerry Raatikainen näkee yhteistyössä paljon potentiaalia mahdollistaa merkityksellisiä asioita yhtenevälle kohderyhmälle. ”Uroksen ja Viasatin kumppanuus avaa uusia mahdollisuuksia, jotka samalla tukevat meidän kansainvälistä kasvustrategiaa. Tällä yhteistyöllä tulemme edelleen vahvistamaan Uroksen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa kuin myös perinteisessä televisiossa. Odotan innolla urheilukauden alkua Viasatin kanssa.”

Viasat Finlandin toimitusjohtaja Mathias Norrback sanoo: "On hienoa päästä tekemään yhteistyötä Uroksen kaltaisen kotimaisen toimijan kanssa. Kumppanina UROS on meille luontainen valinta, sillä iso osa sisällöistämme tehdään eri puolilta maapalloa ja asiantuntijoidemme on oltava paikalla siellä missä tapahtuu. Uusi yhteistyö mahdollistaa meille jatkossa entistä tehokkaammat työkalut toimia kansainvälisissä lähetyksissä, missä isojen datamäärien siirto nopeasti ja varmasti on äärimmäisen tärkeää."

Uroksen roamingmaksuton mobiililaajakaista on saatavilla maailmanlaajuisesti Uroksen patentoitua teknologiaa käyttävän Goodspeed 4G-mokkulan avulla. Mokkula yhdistää jopa 15 laitetta turvallisiin mobiiliverkkoihin ympäri maailman Wi-Fi-yhteyttään käyttäen. Viime vuonna UROS toi lisäksi markkinoille valituissa älypuhelimissa toimivan Goodspeed Roaming mobiilisovelluksen, joka tarjoaa edullista mobiilidataa ympäri maailman ilman erillistä laitetta. Goodspeed Roaming sovellus käyttää standardoitua eSIM teknologiaa, joka tulee olemaan käytössä myös Uroksen tulevissa IoT-hankkeissa.

Lisätiedot:
Hanne Mattinen, Markkinointipäällikkö
hanne.mattinen@uros.com

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy
Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, kuudessa maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita, online-palveluita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja netissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996.

UROS
– Uni-fi Roaming Solutions tarjoaa globaaleja verkkovierailu- ja IoT-ratkaisuja mobiilioperaattoreille, yrityksille ja kuluttajille. Uroksen palvelut ehkäisevät yllättävien roaming-laskujen syntymisen. Ratkaisu perustuu ainutlaatuiseen M2M-alustaan ja eSIM-ekosysteemiin, joiden avulla UROS pystyy tarjoamaan edullisia datapalveluita maailmanlaajuisesti. UROS nimettiin hiljattain Suomen nopeimmin kasvavien yritysten joukkoon, sekä yhdeksi maailman lupaavimmista telekommunikaatiopalveluiden tarjoajista. Lisää yrityksestä osoitteessa uros.com, ja Goodspeed palvelusta osoitteessa goodspeed.io.