Kuluttajien ykkösvalinta: VAASAN on jälleen Suomen luotetuin ruokaleipämerkki

VAASAN on valittu Reader’s Digestin teettämässä Luotetuin tuotemerkki –tutkimuksessa jo kolmannen kerran Suomen ylivoimaisesti luotetuimmaksi ruokaleipämerkiksi. Luotetuinta ruokaleipämerkkiä on kysytty tutkimuksessa vuodesta 2005 lähtien.

VAASAN ruokaleipämerkki sai Suomessa 34,4 prosenttia maininnoista omassa kategoriassaan. Tulos nousi yli kolme prosenttiyksikköä edellisvuodesta. Kyselyyn vastanneet kuluttajat saivat kertoa avoimessa kysymyksessä omasta mielestään luotetuimman ruokaleipämerkin. Vastaajat arvioivat myös asteikolla 1-5 mainitsemansa tuotemerkin laatua ja edullisuutta sekä tuotekuvan vahvuutta. Lisäksi he arvioivat, miten hyvin tuote vastaa kuluttajien tarpeisiin. VAASAN -merkki sai kaikista näistä ominaisuuksista yli neljä pistettä.

VAASAN -merkkiset tuoreet leivät ovat olleet markkinoilla lokakuusta 1991 asti.
VAASAN -brandi on 16 vuodessa noussut Suomen luotetuimmaksi leipämerkiksi. VAASAN on myös Suomen suosituin leipämerkki: AC Nielsenin mukaan se on selkeä markkinajohtaja ruokaleipämarkkinoilla yli 27 prosentin markkinaosuudella.*) Eroa seuraavaan merkkiin oli lähes 13 prosenttiyksikköä.

Seitsemättä kertaa Reader’s Digestin (Suomessa Valitut Palat -lehti) 15 Euroopan maassa tekemään tutkimukseen osallistui noin 24 000 ja Suomessa yli 1 300 lehden tilaajaa. Otos vastaa väestöä iän ja sukupuolen mukaan. Vastaajat kertoivat spontaanisti merkin, johon he luottavat.

Vaasan & Vaasan Oy
Leena Thorström, markkinointipäällikkö
leena.thorstrom@vaasan.com

Lisätietoja tutkimuksesta:
Valitut Palat
Mari Tuomikoski, myyntipäällikkö
puh. (0)9 503 4521
mari.tuomikoski@valitutpalat.fi

*) AC Nielsen ScanTrack 17.1.2007

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja.Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN -konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com