Muutoksia Satukonditoria Oy:n toiminnassa - Vaasan & Vaasan Oy:n Mälikkälän leipomon yt-neuvottelut päättyneet

Satukonditoria Oy:n omistajat toteuttavat aikaisemmin sopimansa yhtiön jaon kahteen erillisyhtiöön 1.7.2009. Yhtiön jakautumisessa Satukonditorian leivintupien toiminta ja suurkeittiöliiketoiminta siirtyvät Vaasan & Vaasan Oy:n omistukseen siirtyvään, jakautumisessa muodostettavaan erillisyhtiöön. Tammimetsä Oy:n omistukseen siirtyvään erillisyhtiöön siirtyvät Satukonditorian Aschan -kahvilaliiketoiminta ja Aschan -tuotemerkillä tapahtuva vähittäiskauppamyynti. Aschan -tuotemerkin omistusoikeus siirtyy myös Tammimetsälle. Vaasan & Vaasan Oy käyttää Aschan -tuotemerkkiä toistaiseksi omissa leivintuvissaan Turun talousalueella.

Vaasan & Vaasan Oy:n Mälikkälän leipomossa tammi-helmikuun aikana käydyt yt-neuvottelut ovat päättyneet 4.3.2009. Vaasan & Vaasan Oy:n tuotantotoiminta Mälikkälässä loppuu kesäkuun 2009 loppuun mennessä. Mälikkälän leipomossa valmistettavien tuotteiden tuotanto on päätetty siirtää osin Vaasan & Vaasan muihin tuotantoyksiköihin ja osin muiden toimijoiden valmistettaviksi. Tuotannon siirrot toteutetaan kesäkuun loppuun mennessä.

Mälikkälän leipomon sulkeminen johtaa enintään 34 henkilön irtisanomiseen siirtoaikataulujen mukaisesti. Mahdollisille irtisanottaville tarjotaan töitä yhtiön muista leipomoista mahdollisuuksien mukaan.

Yt-neuvotteluilla sopeutettiin yhtiön toimintaa vastaamaan kustannusten nousua.

Vesa Moisio, johtaja
Vaasan & Vaasan Oy
Puh. 020 446 2008 tai 040 5006774,
sähköposti: vesa.moisio@vaasan.com