Pienet ja kätevät VAASAN Lapin rieskaset monipuoliseen käyttöön

VAASAN Lapin rieskaset ovat pieniä, pyöreitä ja kätevän kokoisia (halkaisija 12 cm) aitoja Lapin rieskoja annoskoossa. Uutuusrieskaset ovat väriltään vaaleita ja niissä on tummia paistojälkiä. Rieskaset leivotaan Rovaniemellä aidon pohjoissuomalaisen rieskaperinteen mukaisesti. Näin syntyy tuore, hyvänmakuinen, ohut ja rullautuva rieska, joka sopii kokonsa puolesta moneen eri käyttöön niin pienille kuin suurille perheille.

VAASAN Lapin rieskasia on kätevä syödä sellaisenaan tai tehdä erilaisia täytettyjä leipiä ruoaksi, väli- tai alkupaloiksi. Herkullisia uutuusrieskasia leivotaan kahta makua: perinteisenä peruna- sekä ohrarieskana. Ne on pakattu 260 g pussiin, jossa on 8 rieskasta. VAASAN Lapin rieskasia on saatavilla 2.1.2008 alkaen hyvin varustetuista elintarvikemyymälöistä kautta maan.

Ainekset:
VAASAN Lapin rieskaset ohra: vesi, vehnäjauho, ohrahiutale, perunahiutale, ohramallasuute, kasvirasva (osittain kovetettu), nostatusaineet (E 450, E 500), suola (1,1 %), sakeuttamisaine (E 412), säilöntäaine (E 200), emulgointiaine (E 471), happamuudensäätöaineet (E 263, E 330) ja hapettumisenestoaine (E 304). Tuotteessa ohraa 21 %.

VAASAN Lapin rieskaset peruna: vehnäjauho, vesi, perunahiutale 11 %, kasvirasva (osittain kovetettu), suola (1,2 %), sakeuttamisaine (E 412), säilöntäaine (E 200), emulgointiaine (E 471), happamuudensäätöaine (E 263, E 330) ja hapettumisenestoaine (E 304).

Ravintosisältö keskimäärin/100 g: (kts. taulukko oheisesta pdf-liiteestä)

Jenni Suvanto, tuotepäällikkö
Vaasan & Vaasan Oy, puh. 0204 46 2044, sähköposti jenni.suvanto@vaasan.com
Tuotekuvat löytyvät koodeilla 18066 ja 18068 kuvapankistamme www.vaasan.com.

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja.Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN -konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com