Uutta Suomessa! VAASAN ISOPAAHTO 100 % täysjyväpaahtoleivät terveystietoisille kuluttajille

VAASAN ISOPAAHTO 100 % täysjyvävehnä- ja jyväinen täysjyvävehnä -paahtoleivät on leivottu jauhoista, joihin on jauhettu koko vehnän jyvä. Ne sisältävät kaikki jyvän ravintorikkaat osat: kuoriosan kuidut, ytimen energian ja vehnänalkion kivennäisaineet ja vitamiinit – luonnon omissa mittasuhteissa. VAASAN ISOPAAHTO 100% täysjyvävehnäpaahtoleivät sopivat esimerkiksi koko perheen terveellisempään herkutteluun. Ne sisältävät mm. B1- ja B3- vitamiinia, rautaa ja magnesiumia. Molemmat tuotteet ovat runsaskuituisia ja ne tunnistaa VAASAN 100 % täysjyvää -merkistä pakkauksessa. Lisätietoa täysjyvävehnästä: www.taysjyvavehna.fi.
Uudet paahtoleivät ovat saatavilla 2.1.2008 alkaen hyvin varustetuista elintarvikemyymälöistä kautta maan.

VAASAN ISOPAAHTO 100 % täysjyvävehnä 540 g

Ainekset: täysjyvävehnäjauho, vesi, vehnälese, kasvirasva (osittain kovetettu), sokeri, hiiva, vehnägluteeni, suola (1,1 %), emulgointiaineet (E 471, E 481), ruismallasjauho, säilöntäaine (E 200) ja happamuudensäätöaine (E 330). Täysjyvävehnää 53 % tuotteen painosta ja 100 % leivontaan käytetyistä jauhoista. Tuote saattaa sisältää seesaminsiemeniä.
Runsaskuituinen, kuitua 9,3 %.

Ravintosisältö (kts. taulukko oheisesta pdf-liitteestä)

VAASAN ISOPAAHTO 100 % jyväinen täysjyvävehnä 550 g

Ainekset: täysjyvävehnäjauho, vesi, kauranjyvä, pellavansiemen, mallastettu vehnänjyvä, sokeri, hiiva, vehnägluteeni, kasvirasva (osittain kovetettu), suola (1,1 %), emulgointiaineet (E 471, E 481), ruismallasjauho ja säilöntäaine (E 200). Tuote sisältää jyviä ja siemeniä 13 %. Täysjyvävehnää 48 % tuotteen painosta ja 100 % leivontaan käytetyistä jauhoista. Tuote saattaa sisältää seesaminsiemeniä.
Runsaskuituinen, kuitua 9,0 %.

Ravintosisältö (kts. taulukko oheisesta pdf-liiteestä)

Kati Haapa, tuoteryhmäpäällikkö, Vaasan & Vaasan Oy, puh. 0204 46 2074, sähköposti kati.haapa@vaasan.com. Tuotekuvat löytyvät tuotekoodeilla 16041 (Täysjyvävehnä) ja 16044 (Jyväinen täysjyvävehnä) kuvapankistamme: www.vaasan.com