Vaaleassa ruisleivässä maistuu kesän sato

VAASAN leipoo rukiin ja kesän sadon ainekset yhteen ja samaan leipään. Syyskuun alussa markkinoille tuleva VAASAN TaikaRuis 100 % Porkkana on kokonaan rukiista leivottu vaalea viipaleleipä, johon mehevyyttä tuo aito porkkana.

VAASAN TaikaRuis 100 % on erilainen täysjyväruisleipä. Se on yhtä pehmeää ja kuohkeaa kuin vaalea leipä, vaikka se on leivottu vain ja ainoastaan rukiista. VAASAN TaikaRuis 100 % leivät leivotaan ainutlaatuisella, VAASAN tutkimuksen ja tuotekehityksen kehittämällä leivontamenetelmällä, jossa yhdistyy ainutlaatuinen vehnä- ja ruisleivonnan osaaminen.

Vuonna 2010 markkinoille tulleet VAASAN TaikaRuis 100 % leivät ovat herättäneet kuluttajissa runsaasti mielenkiintoa, ja viipaleet ovatkin tänä vuonna nousseet Suomen myydyimmäksi vaaleaksi leiväksi*. Erityisesti terveystietoiset ja lapsiperheet ovat ottaneet leivän omakseen.

VAASAN TaikaRuis 100 % Porkkana on runsaskuituinen täysjyväruisleipä (kuitua 8,7 g/100 g), jossa porkkanaa on jopa 15 %. Rukiiseen ja täysjyväviljaan liittyvistä tutkimuksista kerrotaan lisää mm. www.taikaruis.fi – sivustolla.

Lisätietoja VAASAN TaikaRuis 100 % -leivistä:

Anu Heikkilä, tuoteryhmäpäällikkö, puh. 0204 46 2060, anu.heikkila@vaasan.com

Tuotekuvia on saatavilla kuvapankistamme hakusanalla TaikaRuis osoitteessa: http://kuvapankki.vaasan.com/pages/home.php

*Lähde: ACNielsen Homescan Finland, YTD 17.7.2011

VAASAN TaikaRuis 100 % Porkkana 390 g

Vaaleat täysjyväruisviipaleet

Ruista 100 % leivän viljasta ja 48 % leivän painosta. Täysjyväruista 53 % leivän viljasta ja 25 % leivän painosta.

Ainekset: täysjyväruis (jauho, mallas, litiste), ruislestyjauho, porkkana (15 %), vesi, vehnägluteeni, hiiva, auringonkukansiemen, pellavansiemen, sokeri, siirappi, kasviöljy, suola (1,2 %), emulgointiaineet (E 471, E 472e), sakeuttamisaine (E 415), happamuudensäätöaine (E 260), mallasuute ja säilöntäaine (E 200).

Ravintosisältö:

100 g Viipale 28 g
Energiaa 1100 kJ (260 kcal) 310 kJ(70 kcal)
Proteiinia 11 g 3,1 g
Hiilihydraatteja 38 g 11 g
Josta sokereita 5,2 g 1,5 g
Josta laktoosia 0 g 0 g
Rasvaa 5,6 g 1,6 g
Josta tyydyttyneitä rasvahappoja 1,2 g 0,3 g
Ravintokuitua 8,7 g 2,4 g
Natriumia 0,5 g 0,1 g

Runsaasti kuitua ja täysjyväviljaa sisältävä ruokavalio:

edistää vatsan toimintaa
         vapauttaa energiaa hitaasti pitäen kylläisenä pitkään
         auttaa painonhallinnassa
         tasapainottaa sokeriaineenvaihduntaa.

Yksi viipale (28 g) tätä leipää sisältää 10 % kuidun päivittäisestä vähimmäissaantisuosituksesta, joka on 25 g. Muistathan myös monipuolisen ruokavalion ja terveellisten elämäntapojen tärkeyden.

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja. Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2010 VAASAN-konsernin liikevaihto oli noin 392 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 950 henkilöä. www.vaasan.com

Avainsanat: