Vaasan & Vaasan -konsernin Panevezysin leipomolaajennus valmistui Liettuassa

Vaasan & Vaasan -leipomokonserniin kuuluvan Vilniaus Duonan nykyaikaistetun Panevezysin leipomon laajennus valmistui Liettuassa 11.6.2008. Baltian uusimpien ja tehokkaimpien leipomoiden joukossa olevassa Panevezysissä hyödynnetään nyt konsernin moderneinta leivonnan teknologiaa aina taikinan valmistuksesta pakkaamiseen asti.

“Liettuan yhtiömme tuotantorakenteen kehittäminen etenee suunnitelmien mukaisesti. Nyt meillä on entistä paremmat edellytykset menestyä Liettuan ja Baltian markkinoilla myös tulevaisuudessa", kertoo Vaasan & Vaasan -konsernin toimitusjohtaja Kalle Tanhuanpää.

Vaasan & Vaasan -konsernin Vilniaus Duona on alan markkinajohtaja Liettuassa ja sillä on leipomoita Panevezysissä ja Vilnassa. Vilnaan rakennetaan parhaillaan uutta leipomoa, joka valmistuu syksyllä 2008. Vilniaus Duonan liikevaihto vuonna 2007 oli noin 27,6 MEUR (95.3 MLTL) ja sen palveluksessa oli 650 henkilöä.

Panevezysin lähes 10 miljoonan euron investoinnilla leipomoon rakennettiin mm.
Vaasan & Vaasan -konsernin suomalaiseen osaamiseen ja uusimpaan teknologiaan perustuva koneistus sekä uusia tuotantolinjoja ja -teknologiaa. Leipomon laajennusosaan valmistui myös uusi lähettämö.

Uudistuksen ansiosta Panevezysin leipomon tuottavuus ja tuotantovolyymit ovat kasvaneet merkittävästi. Se tuottaa sekä perinteisiä ruis- ja vehnätuotteita että innovatiivisia uutuuksia kuluttajien tarpeisiin. Uudet tuotantolinjat takaavat jatkossa entistä maukkaampien ja tuoreempien tuotteiden leivonnan.

Toimitusjohtaja Kalle Tanhuanpää, Vaasan & Vaasan -konserni, puh. 0204 46 2003 tai kalle.tanhuanpaa@vaasan.com

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja.Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN -konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com