Vaasan & Vaasan Oy aloittaa yt-neuvottelut Kotkan näkkileipätehtaalla

Vaasan & Vaasan Oy aloittaa yt-neuvottelut Kotkan näkkileipätehtaalla. Neuvotteluissa noudatetaan kahden viikon neuvotteluaikaa ja ne päättyvät marraskuun lopulla. Yt-neuvottelut koskevat Kotkan näkkileipätehtaan koko henkilökuntaa.

"Näkkileivän ja hapankorpun vientimyynti ei ole kehittynyt loppuvuonna tavoitteidemme mukaisesti. Osaltaan tilanteeseen on vaikuttanut maailmanlaajuinen talouden heikkeneminen. Sopeutamme toimintaamme supistamalla Kotkan tehtaan tuotantoa vuoden 2008 ja 2009 aikana. Toteutettavista sopeutuksista huolimatta näkkileipien viennin näkymät ovat pidemmällä aikavälillä edelleen positiiviset," kertoo Vaasan & Vaasan Oy:n Suomen liiketoiminnasta vastaava johtaja Vesa Moisio.

Yt-neuvottelujen jälkeen päätettävillä toimenpiteillä saattaa olla henkilöstövaikutuksia, jotka voivat johtaa lomautuksiin. Mahdolliset lomautukset voivat koskea toteutuessaan koko näkkileipätehtaan noin 200 työntekijää.

Vesa Moisio, Johtaja, Vaasan & Vaasan Oy, Suomen liiketoiminta
Puh. 0204 46 2008 tai 040 5006774, sähköposti: vesa.moisio@vaasan.com

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja.Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN -konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com