VAASAN-konsernista RSPO:n jäsen

VAASAN-konserni on lisännyt vastuullisuuttaan raaka-aineena käyttämänsä palmuöljyn suhteen liittymällä RSPO- eli Roundtable on Sustainable Palm Oil – järjestön jäseneksi.

"VAASAN on aina rakentanut toimintaansa kestävälle pohjalle ja vastuullisuus näyttelee merkittävää roolia toiminnassamme. Kiinnitämme mm. huomiota siihen, mistä käyttämämme raaka-aineet tulevat ja millaisin menetelmin ne on tuotettu", kertoo VAASAN- konsernin laadunohjauksesta vastaava johtaja Kalevi Saikkonen. "Nyt olemme sitoutuneet siihen, että kuluvan vuoden aikana kaikesta käyttämästämme palmuöljystä 50 % on RSPO-sertifioitua palmuöljyä, ja viimeistään vuonna 2013 pyrkimyksenämme on siirtyä kokonaan sertifioidun palmuöljyn käyttöön", Saikkonen jatkaa.

Palmuöljyn ympäristövaikutukset liittyvät ennen kaikkea sademetsien hakkaamiseen öljypalmuviljelmien tieltä. Öljypalmu on maailman tuottavin kasvirasvan lähde, ja palmuöljy tuotetuin kasvirasva. Kuluttaja voi omalta osaltaan vaikuttaa vastuullisuuden lisääntymiseen valitsemalla elintarvikkeita, joiden valmistuksessa on käytetty vastuullisesti tuotettua sertifioitua palmuöljyä ja suosimalla muutenkin vastuullisen palmuöljyn käyttöön sitoutuneiden yritysten tuotteita.*

Lue lisää: vaasan.com/yritysvastuu/vastuullinen hankinta

Kalevi Saikkonen, johtaja
VAASAN-konserni