VAASAN Oy:n Tuoreet leipomotuotteet – liiketoimintaa koskevat YT-neuvottelut Jyväskylässä ovat päättyneet

VAASAN Oy:n lokakuussa käynnistämät Tuoreet leipomotuotteet – liiketoimintaa koskevat YT-neuvottelut ovat päättyneet 12.12.2011. YT-neuvottelut johtavat 42 henkilön irtisanomiseen ja leipomotoiminnan lopettamiseen Jyväskylässä ensi vuoden toukokuun aikana. Irtisanottavista 24 on osa-aikaisia viikonlopputyöntekijöitä.

"YT-neuvotteluiden taustalla olleet muutokset leipämarkkinassa ja leivän kuluttaja-käyttäytymisessä ovat jatkuneet ja johtaneet siihen, että leipämarkkina on pienentynyt. Olemme pahoillamme muutosten aiheuttamista työsuhteiden päättymisistä, mutta joudumme sopeuttamaan liiketoimintaamme vastataksemme näihin muutoksiin ja turvataksemme kilpailukykymme myös tulevaisuudessa", kertoo johtaja Juri Jolkkonen.

YT-neuvottelut koskivat VAASAN Oy:n Jyväskylän leipomon koko henkilöstöä ja niiden perusteena oli toiminnan sopeuttaminen toimintaympäristön muutoksiin. Alun perin neuvottelujen arvioitiin johtavan enimmillään 52 henkilön irtisanomiseen.

Juri Jolkkonen, johtaja, Tuoreet leipomotuotteet, Suomi
VAASAN Oy
Puh. 0204 46 2025
sähköposti: juri.jolkkonen@vaasan.com