VAASAN Oy:n yt-neuvottelut ovat päättyneet

VAASAN Oy:n elokuussa käynnistämät Tuoreet leipomotuotteet ja Leivonnaispakasteet -liiketoiminta-alueita koskevat yt-neuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut johtavat muutoksiin työtehtävissä ja työajassa sekä lomautuksiin, jotka kohdistuvat Joutsenon leivonnaispakastetehtaalla enimmillään 80 työntekijään. Lisäksi enimmillään 34 työntekijää irtisanotaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Lomautukset ja irtisanomiset toteutetaan toukokuuhun 2010 mennessä.

Neuvottelut koskivat Espoon, Turun, Vantaan, Kuusankosken, Liperin, Kuopion, Tampereen ja Kiimingin leipomoiden sekä Joutsenon leivonnaispakastetehtaan työntekijöitä. Yt-neuvottelujen perusteena oli toiminnan ja kapasiteetin sopeuttaminen markkinatilanteessa tapahtuneisiin muutoksiin. ”Osa tuotannon sopeuttamisesta saadaan toteutettua lomautuksin, mikä pienentää osaltaan irtisanottavien määrää. Joitakin uusia työtehtäviä avautuu muutosten myötä. Näitä tehtäviä tarjoamme irtisanomisuhan alla oleville työntekijöille”, kertoo johtaja Vesa Moisio. Neuvottelujen arvioitiin alun perin johtavan enimmillään 46 työntekijän vähennyksiin. VAASAN Oy:n yt-neuvottelut Näkkileivät ja hapankorput -liiketoiminnassa Kotkassa jatkuvat loka-marraskuun vaihteeseen. Lisätietoja: Vesa Moisio, johtaja VAASAN Oy Puh. 020 446 2008 tai 040 500 6774, sähköposti: vesa.moisio@vaasan.com

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja.Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN -konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com