VAASAN Saaristolaispalat on Vuoden Tähtituote 2010

VAASAN Saaristolaispalat valittiin Vuoden Tähtituote -voittajaksi vähittäiskauppatuotteiden sarjassa. Saaristolaistunnelmaa modernissa muodossa tarjoava VAASAN Saaristolaispalat tuotiin markkinoille syyskuussa 2009. Uudenlainen, kokonaan täysjyvärukiista leivottu saaristolaisleipä kätevässä palamuodossa saavutti heti suuren suosion kuluttajien keskuudessa.

Voittajatuote sai kiitosta sataprosenttisen rukiin käytöstä, revityn palaleivän sämpylämäisestä miellyttävästä muodosta ja helppokäyttöisyydestä. Lisäksi kiiteltiin tumman leivän käytön ja saaristolaisleipäkulttuurin yhdistämistä ja laajentamista. Aiemmin herkutteluleipänä tunnettu saaristolaisleipä on tuotu arkisiin käyttöyhteyksiin, mikä houkuttaa leipätyypille uusia käyttäjiä. Valintaa perusteltiin myös puhuttelevalla pakkauksella ja tuotteen hyvällä brändäyksellä. ”Palkinto on osoitus pitkäjänteisestä ja innovatiivisesta tuotekehitystyöstämme, jota VAASAN tekee ruistuotteiden parissa. Haluamme tarjota kuluttajille hyvänmakuisia ja terveellisiä leipomotuotteita kuluttajien eri tarpeisiin. VAASAN Saaristolaispalat houkuttelee osin paikalliselle leipätyypille uusia käyttäjiä ja tuo vaihtelua sekä monipuolisuutta tummien leipien valikoimaan, sanoo markkinointijohtaja Miika Helenius VAASAN Oy:stä. Kokonaan täysjyvärukiista leivottu VAASAN Saaristolaispalat on valmiiksi halkaistu palaleipä, joka sisältää runsaasti kuitua, 13 prosenttia. Pakkauskoko 6 kappaletta (360 g) sopii erikokoisille talouksille. Tuotekuvia VAASAN Saaristolaispalat -leivästä VAASAN-kuvapankista osoitteessa www.vaasan.com

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja.Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN -konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com