Cityterveys laajenee Vaasaan – pohjanmaalaisille mahdollisuus edulliseen magneettitutkimukseen

Tiedote 2.9.2014

Cityterveys avaa uuden magneettikuvauksia tarjoavan toimipaikan Vaasaan lokakuussa. Uuden toimipisteen myötä Vaasan ja lähiympäristön asukkailla on mahdollisuus päästä magneettitutkimuksiin järkevällä hinnalla. Kelan jälkeinen omavastuuhinta on murto-osa siitä hinnasta, minkä perinteiset Pohjanmaalla toimivat yksityiset terveyspalvelujen tuottajat laskuttavat. Cityterveys aloitti toimintansa elokuussa Tampereelta.

Magneettikuvaus kiinteään 138 euron hintaan

Magneettikuvaus maksaa potilaalle Kela-korvauksen jälkeen tutkimuksesta riippuen tyypillisesti 500-1000 euroa. Cityterveys tekee kuvauksen ja antaa radiologian erikoislääkärin lausunnon kiinteään 138 euron hintaan. Keskittymällä ainoastaan diagnostiikkaan Cityterveydessä suomalaiset terveydenhuollon ammattilaiset tuottavat potilaille ja heitä hoitaville lääkäreille diagnostiikkaa nopeasti ja merkittävästi nykyisiä hintatasoja edullisemmin. Lääkärin vastaanottopalveluita yritys ei tuota.

“Tampereen kokemuksien perusteella uskomme, että Vaasassa ihmiset tulevat käyttämään palveluitamme laajalti ympäri Pohjanmaata. Magneettitutkimusten hinta on ollut Pohjanmaalla korkea ja uskon, että tämä on rajannut useiden potilaiden mahdollisuuksia saada sitä diagnostiikka mitä he olisivat tarvinneet. Riittävä diagnostiikka on oikean ja optimaalisen hoidon perusta”, sanoo Cityterveyden perustaja Dosentti, LT, radiologian erikoislääkäri Martti Kiuru.

Kotimainen ketju pyrkii kasvuun

Ketjun ensimmäinen toimipiste avautui elokuun alussa Tampereella, toinen avautuu lokakuussa Vaasaan. Tavoitteena on avata tämän vuoden loppuun mennessä Suomeen vielä yksi-kaksi uutta toimipistettä. Cityterveys on kotimainen, ketjuihin ja perinteisiin terveyspalvelutarjoajiin kuulumaton itsenäinen toimija. Sen terveydenhuollon ammattilaisilla on vuosien kokemus diagnostiikasta ja sen toimintamalleista. Cityterveys panostaa huippulaatuun sekä laitteiden että asiantuntijoiden osalta.

Martti Kiuru, 040 5811 545, martti.kiuru@cityterveys.fi

Avainsanat: