Vuoden ikäinen Vainu.io laajentaa Keski-Eurooppaan ja palkkaa 50 henkilöä lisää

Report this content

Pilvipohjaista myyntiliidien tunnistuspalvelua B2B-yrityksille tarjoava Vainu.io laajentaa toimintaansa nopeasti Pohjoismaiden ulkopuolelle. Helsingin ja vasta perustetun Tukholman toimiston jatkoksi yritys perustaa uuden yksikön Keski-Eurooppaan. Reilu vuosi sitten lanseeratun palvelun tähtäimessä ovat ensisijaisesti Saksan, Alankomaiden ja Iso-Britannian markkinat. "Tavoitteemme on palkata 50 uutta henkilöä vuoden 2016 loppuun mennessä. Tarvitsemme osaajia myyntiin, markkinointiin, asiakastyöhön ja tuotekehitykseen. Tavoitteisiin yltääksemme meidän pitää pystyä käytännössä palkkaamaan ensi vuonna joka viikko uusi henkilö" kertoo Tukholmaan vastikään muuttanut toimitusjohtaja Pietari Suvanto.

Viime vuoden elokuussa julkaistu Vainu-palvelu hyödyntää Internetin avointa ja julkista dataa. Palvelu auttaa käyttäjiään tunnistamaan heille merkityksellisimmät myyntimahdollisuudet ja oikean kaupanteon ajankohdan. Palvelua käyttää jo yli 200 yritystä Suomessa ja Ruotsissa. Nopeasti kasvavan asiakasmäärän mahdollistamana Vainu on vuodessa nostanut työntekijöidensä lukumäärän neljästä henkilöstä kahteenkymmeneenkuuteen. "Toiminnan laajentuessa uusiin maihin rekrytointitarve kiihtyy entisestään", toimitusjohtaja summaa.

Toisin kuin useimpia kasvuyrityksiä, Vainua rakennetaan ilman ulkopuolista riskirahaa. Tukea kasvuun ja kansainvälistymiseen on saatu TEKESiltä, jonka Nuoret Innovatiiviset Yritykset (NIY) -ohjelmaan Vainu hyväksyttiin syksyn aikana mukaan. "TEKESin tyyppinen kasvunvauhdittaja on kansainvälisesti tarkasteluna melko ainutlaatuinen, ja meille se on ollut erittäin tärkeä kumppani. Ilman TEKESin panostusta joutuisimme varmaankin hieman jarruttelemaan kansainvälistymisen suhteen", Suvanto kertoo.

Mikko Honkanen, Co-founder, hallituksen puheenjohtaja
Vainu.io,