Hallintoneuvostoon 3 uutta maitotilayrittäjää

Valio Oy:n varsinainen yhtiökokous pidettiin Helsingissä 13.6.2017. Kokous vahvisti Valio Oy:n tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen vuodelta 2016 sekä myönsi vastuuvapauden hallituksen ja hallintoneuvoston jäsenille ja toimitusjohtajalle.

Valio Oy maksaa 31.12.2016 rekisteröidylle osakepääomalle 3,2 % osinkoa eli 108,80 euroa osakkeelta.

Tilintarkastajaksi valittiin KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy.

Yhtiökokouksessa oli edustettuna 12 osakasta Valio Oy:n 17 osakkaasta.

Valion hallintoneuvoston maitotilayrittäjäjäsenten lukumääräksi vahvistettiin hallintoneuvoston esityksestä entinen määrä eli 23 jäsentä. Hallintoneuvoston paikat jakautuvat omistajaosuuskuntien kesken seuraavasti: Osuuskunta ItäMaito 6, Osuuskunta Länsi-Maito 3, Osuuskunta Normilk 8 ja Osuuskunta Tuottajain Maito 6.

Uusina jäseninä Valion hallintoneuvostoon valittiin maanviljelijä Mikko Heikkinen Lapinlahdelta, maanviljelijä Ari Pirttiniemi Saarijärveltä ja maanviljelijä Juha Törmä Tyrnävältä.

Santala jatkaa hallintoneuvoston puheenjohtajana

Valion hallintoneuvosto järjestäytyi yhtiökokouksen jälkeen. Hallintoneuvoston puheenjohtajana jatkaa maanviljelijä Pentti Santala Kauhajoelta. Varapuheenjohtajana jatkaa maanviljelijä Jaakko Rouhiainen Juvalta.

Valion hallintoneuvostossa on yhteensä 27 jäsentä, joista neljä edustaa henkilöstöä. Hallintoneuvoston kokoonpano liitteenä.

Valio Oy:n hallintoneuvosto 2017

Pentti Santala, maanviljelijä, Kauhajoki, puheenjohtaja