Helmikuussa uutuuksia hyvinvointiin ja herkutteluun

Valion kevät tuo mukanaan herkullisia hyvinvoinnin ja herkuttelun uutuuksia. Maitosuolainnovaatio Valio ValSa® auttaa vähentämään elintarvikkeista saatavan suolan määrää: tuoteperheen uutuus on Valio Salaneuvos® ValSa® juusto. Kevään välipalatuotteista saa herkullisen maun lisäksi proteiinia — joko maitopohjaisena tai kokonaan kasviperäisesti. Kevään juhlien leipureita ilahduttaa maustetun rahkan toivottu pohjoinen uutuusmaku. Luonnollisuustrendi näkyy välipalauutuudessa ja Valiojogurtin kausimaun kannen alta löytyy uusi, raikas maku. Myös keventäjille on luvassa maistuva uutuus.

Valio ValSa® auttaa terveellisten valintojen tekemisessä

Uusi vuosi on aina hyvä aika aloittaa terveellisemmät elämäntavat. Valio ValSa® tuotteiden avulla voi vähentää suolan saantia ruokavaliossa kuin huomaamatta. Tuoteperheen uutuudessa Valio Salaneuvos® ValSa® juustossa on 40 % vähemmän suolaa kuin goudajuustoissa keskimäärin, mutta maku on täyteläinen ja raikkaan maukas.

Valio ValSa® maitosuola on Valion omassa tuotekehityksessä syntynyt innovaatio, jonka ansiosta voidaan valmistaa tuotteita, joissa on vähemmän suolaa – ja silti erinomainen maku. Valio ValSa® maitosuolalla voidaan korvata osa elintarvikkeiden valmistuksessa käytettävästä tavallisesta ruokasuolasta, ja samalla tuotteiden suolapitoisuus laskee merkittävästi. Pienillä päivittäisillä valinnoilla on merkitystä, ja Valio haluaa tehdä terveydelle edullisten päätösten tekemisestä helppoa ja hyvää.

Valio PROfeel® proteiinivanukkaat treenikassiin ja terveystietoiseen herkutteluun

Valio PROfeel® proteiinivanukkaat löytyvät nyt treenikassiin sujahtavassa 180 g annoskoossa. Kotimaisesta maidosta ja laadukkaasta suomalaisesta maitoproteiinista valmistettujen vanukkaiden pehmeä ja sopivan paksu rakenne hurmaa proteiinituotteiden ystävät ja terveystietoiset herkuttelijat. Yhdestä proteiinivanukkaasta saa 20 g proteiinia. Uutuustuotteen makuina ovat suklaa, kermakaramelli ja suklaa-kookos. Nyt voi treenata suklaan maku suussa ja ruokkia tavoitteita herkullisesti!

Kasviperäinen proteiinivälipalauutuus: Valio Oddlygood® Protein

100 % kasviperäinen Valio Oddlygood® tuoteperhe kasvaa runsasproteiinisilla välipaloilla. Valio Oddlygood® Protein uutuustuotteiden herkulliset maut ovat hedelmäinen Tropical (mango, ananas, passionhedelmä) ja marjaisa Berry (mansikka, vadelma, puolukka, mustikka). Korkea proteiinipitoisuus (5,5g/100g) on saavutettu kaura- ja herneproteiinilla ja siinä on miellyttävän pehmeä rakenne. Tuote ei sisällä soijaa. Tuotteeseen on lisätty kalsiumia ja jodia sekä tärkeitä D- ja B-vitamiineja.

Maustettu rahka lakka kruunaa kevään juhlat

Kevään uutuuksien joukossa kauppoihin saapuu uusi maustettu rahka. Maku on kuluttajien hartaasti toivoma, klassinen pohjoisen marjamaku lakka. Kevään juhlasesonkia ja upeita kakkuja odotellessa rahkalla voi hyvin herkutella myös sellaisenaan.

Välipala luonnollisuutta arvostaville

Luonnollisten raaka-aineiden arvostus jatkaa ruokatrendeissä myös vuonna 2019. Suosittu maustamaton luonnonjogurtti yhdistyy omena-kanelimysliin nyt mukaan otettavana välipalana. Valio A+™ luonnonjogurtti sisältää luonnon omia asidofilus- ja bifidobakteereita. Purkin kannesta löytyvä mysli on valmistettu ilman lisättyä valkoista sokeria. Tuote sisältää luontaisesti sokereita. Lopputulos on täyteläistä, rouskuvan rapeaa ja hyvää.

Suosikkijogurttia vähemmillä kaloreilla

Kevään hyvinvointitrendiin vastaavat rasvattomat Valiojogurtti® uutuudet.
Valiojogurtti® vähemmän kaloreita -jogurtti on välipala keveyttä arvostaville. Uutuudessa on vain 42 kilokaloria 100 g:ssa eikä ripaustakaan lisättyä sokeria. Se maistuu raikkaalta suomalaiselta maidolta sekä tuoreilta marjoilta. Makuina ovat suomalaisten suuhun sopivat mansikka-metsämansikka ja metsämarja. Tuote on makeutettu asesulfaami K:lla ja sukraloosilla. Tuotteelle on myönnetty Sydänmerkki. Se löytyy kaupoista 200 g pikarikoossa.

Valiojogurtin kausimaku: raikas sitruuna-inkivääri

Valiojogurtin 200 g pikareiden kevään kausimaku on raikas ja trendikäs sitruuna-inkivääri. Suosittu sitrusmaku yhdistettynä inkivääriin luo herkullisen välipalan.

Kaikki kevään uutuustuotteet löytyvät osoitteesta valio.fi/tuotteet.
Tuotekuvat löytyvät aineistopankista.

Lisätietoa Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Maailman innovatiivisin meijeri ja ruokatalo

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi neljä vuotta peräkkäin.

Olemme suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys ja maksamme kaikki tulot maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista yli 60 maassa ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2017 oli 1 708 miljoonaa euroa.