Jouluateria marketin hyllyjen katveessa: Oululainen K-kauppias ja Valio kattavat pöydän yksinäisyyttä vastaan

Ruokatalo Valio ja oululainen K-kauppiaspariskunta kattavat yhteisen joulupöydän K-Supermarket Toppilaan jouluaattona. Tarkoituksena on tuoda alueen ihmisiä yhteisen pöydän ääreen nauttimaan jouluherkuista ja kohtaamaan uusia tuttuja.

Aattoiltapäivän edetessä kaupungit ja kylät hiljenevät, ja myös monen kaupan ovet sulkeutuvat tavallista aiemmin. Yhdessä olo ja hyvä ruoka luovat joulun tunnelman. Pitkän pöydän ääressä syöty jouluateria ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys. Valio ja oululainen K-kauppiaspariskunta Janne Saarela ja Marjo Helisten- Saarela päättivät ratkoa pulmaa yhteisvoimin: Toppilan K-Supermarketin hyllyjen väliin katetaan aattoiltapäivänä jouluherkkuja notkuva pöytä, jonka ääreen mahtuu monta juhlijaa.

- Toppilassa kotitalouksien koko on aika pieni. Meidän naapurustossamme on paljon yksin asuvia ja kahden hengen talouksia, jotka viettäisivät mielellään joulua isommassa seurueessa. Katamme joulupöydän kiitokseksi asiakkaillemme. Kiva päästä myös itse juhlimaan aattoa pitkässä pöydässä, Janne Saarela kertoo.

Herkullinen menu selviää ruokailijoille kokonaisuudessaan vasta aattona, mutta joulun salaisuutta voi raottaa jo nyt vähän: pöytään katetaan ainakin piparjuurilohta, ja kinkku on luvattu kuorruttaa koskenlaskijasinapilla. Jälkiruoaksi nautitaan Valion herkuttelujuustoja. Luvassa on rennon rupattelun lisäksi elävää musiikkia.

- Yksinäisyys koskettaa tuhansia suomalaisia, ja sosiaalinenkin ihminen voi jäädä joulunpyhien aikaan yksin, jos perhettä tai seuraa ei ole omasta takaa. Haluamme tällä konkreettisella teolla vähentää joulunajan yksinäisyyttä. Yhdessä syöminen joulupöydän ääressä on myös luonteva tapa kohdata uusia tuttuja, kertoo Valion markkinointi- ja viestintäjohtaja Ann-Mari Hämäläinen.

- Hyvässä lykyssä joulupöydän vieruskaverista voi tulla uusi ystävä, Hämäläinen jatkaa.

Joulupöytään voi ilmoittautua sitovasti 19.12. asti osoitteessa www.valio.fi/aattokaupassa. Mukaan mahtuu 30 ensimmäistä ilmoittautunutta. Valio on kaikkiin ilmoittautuneisiin yhteydessä sähköpostitse tai puhelimitse ilmoittautumisen päätyttyä.

Lisätiedot Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Linkki aineistopankkiin

Maailman innovatiivisin meijeri ja ruokatalo

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi neljä vuotta peräkkäin.

Olemme suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys ja maksamme kaikki tulot maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista yli 60 maassa ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2017 oli 1 708 miljoonaa euroa.