Tubettajat kannustavat liikkumaan – Valio Akatemia ® valitsi Real Skifi -lasketteluryhmän kummikseen

Valio Akatemia® valitsi uudeksi kummiksi Real Skifi -ryhmän, joka julkaisee YouTubessa omalla kanavallaan lasketteluvideoita. Valio Akatemia® tukee lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia ja hyvinvointia jakamalla stipendejä ja edistämällä terveellisiä elämäntapoja. Kummit ovat mukana Valio Akatemia® tapahtumissa, viestinnässä ja stipendiaattien valinnassa.

– Halusimme Real Skifi -ryhmän valinnalla laajentaa vakiintuneita käsityksiä liikunnasta ja urheilusta. YouTube ja muut uudenlaiset kanavat tavoittavat paljon lapsia ja nuoria ja ovat siksi loistava mahdollisuus innostaa liikunnan pariin. Kaikenlainen liikunta on tekemisen ja tukemisen arvoista, projektipäällikkö Nina Wahlström Valiolta sanoo.

Real Skifi on julkaissut vauhdikkaita, usein urbaanissa ympäristössä kuvattuja lasketteluvideoita vuodesta 2011 alkaen. Ryhmä on lähtöisin Jyväskylästä ja sai alkunsa neljän teinipojan ideasta. Nykyisin ryhmässä on viisi jäsentä ja sen YouTubessa julkaistuja videoita on katsottu yhteensä yli 5 miljoonaa kertaa.

– On loistavaa päästä edistämään hyvää asiaa yhdessä. Sekä Valio Akatemia® että me haluamme kannustaa nuoria liikkumaan monipuolisesti ja kekseliäästi. Kummeina haluamme erityisesti näyttää luovia tapoja urheilla vuodenajasta riippumatta. Urheilu on lähtökohtaisesti tosi kivaa ja siinä voi haastaa itseään monella muullakin tapaa kuin kilpailemalla. Real Skifi ei siis välttämättä tee temppuja, joita muut eivät osaa. Sen sijaan pyrimme keksimään temppuja, joita muut eivät tulisi edes ajatelleeksi, ohjaaja Janne Korpela Real Skifistä kertoo.

Video käynnistää yhteistyön

Valion ja Real Skifin yhteistyön ensimmäinen video julkaistaan tänään 22.2. Katso video tästä: https://youtu.be/4nOmjLctfj4

Kummiyhteistyön merkeissä julkaistaan tänä vuonna lisääkin Real Skifin videoita. Lisäksi Real Skifin jäsenet ovat mukana Valio Akatemia® tapahtumissa kuten stipendien jaossa ja liikuntaleirillä. Liikuntaleiri on Valio Akatemia® stipendiaateille tarkoitettu kaksipäiväinen tapahtuma, jossa liikutaan yhdessä, pidetään hauskaa ja annetaan osallistujille uusia kokemuksia liikunnan saralla.

Valio Akatemia® edistää suomalaisten perheiden hyvinvointia ja auttaa tekemään lasten ja nuorten unelmista totta jakamalla raha-, ravitsemus, tuote- ja tapahtumastipendejä. Keväällä 2013 perustettu ohjelma tarjoaa yhdessä Valio Akatemia® kummien kanssa konkreettisia, arkisia elämyksiä liikuntaan ja hyvinvointiin. Stipendejä on jaettu jo yli 1200. Valio Akatemia® on osa Valion vastuullisuusohjelmaa. Stipendiaatteihin voi tutustua osoitteessa www.valio.fi/akatemia

Projektipäällikkö Nina Wahlström, Valio Oy, puh. 050 398 7199, e-mail nina.wahlstrom@valio.fi

Ohjaaja Janne Korpela, Real Skifi, puh. 050 468 8167, e-mail realskifi@gmail.com

Avainsanat: