Valio Akatemia® erikoisstipendin saa koripalloseura Seals Basket ry Lappeenrannasta

Lehdistötiedote 18.1.2018

Valio Akatemia® on valinnut vuoden 2018 erikoisstipendin saajaksi lappeenrantalaisen koripalloseuran Seals Basket ry:n. Seuran toiminnassa on mukana 4–14-vuotiaita lapsia ja nuoria, joille seura pyrkii tarjoamaan harrastuksen mahdollisimman pienin kustannuksin. Valio Akatemia® erikoisstipendin suuruus on 3000 euroa.

– Seals Basket ry:n toiminnasta löytyvät Valio Akatemian stipendiaattivalinnoissa tärkeät asiat: yhdessä tekeminen, liikunnan ilo ja hyöty, aktiivinen asenne ja harrastuksen mahdollistaminen kaikille, projektipäällikkö Nina Wahlström Valiolta sanoo.

Seals Basket toimii vapaaehtoisvoimin

Seals Basket ry on perustettu vuonna 2014 ja sen toiminta sekä harrastajamäärät ovat kasvussa. Kaikki valmentajat ja taustahenkilöt toimivat vapaaehtoisvoimin. Joukkuetoiminnan ohella seura vetää alakouluilla maksuttomia koriskerhoja ja järjestää koulujen välisiä turnauksia. Kaikki yhteistyökumppanuuksista ja toiminta-avustuksista saadut varat ohjataan suoraan harrastajien hyväksi.

– Seals Basket sai alkunsa, kun minä ja kaksi muuta perustajaa pohdimme, miten Lappeenrannassa voisi harrastaa koripalloa edullisemmin. Päätimme perustaa uuden seuran, jossa pääpainona ei ole voittaminen vaan liikunnan ilo. Teemme tätä tosissamme mutta emme vakavissamme, Seals Basketin valmennuspäällikkö Henri Mäkelä sanoo.

Seals Basket ry haki alun perin pienempää stipendiä, joten erikoisstipendi oli erittäin iloinen yllätys. Stipendin ansiosta seura voi madaltaa kevään kausimaksua ja tehdä varustehankintoja, kuten palloja, harjoitusvälineitä ja liivejä.

Valio Akatemia tukee lasten ja nuorten liikuntaharrastuksia

Valio Akatemia® jakaa yhteensä 126 000 euron arvosta stipendejä lapsille ja nuorille liikuntaharrastusten tukemiseksi. Valio Akatemia® ja sen kummit – Joel Pohjanpalo, Kerttu Niskanen, Topi Raitanen ja Roope Hintz – ovat valinneet yhteensä 300 raha-, ravitsemus- ja tuotestipendin saajaa vuodelle 2018. Hakemuksia Valio Akatemia® sai yli 1400 liikuntapolkunsa eri vaiheissa olevilta lapsilta, nuorilta ja ryhmiltä.

Valio Akatemia® erikoisstipendi jaetaan 18.1. Urheilugaalassa. Stipendin ottavat vastaan seuran kolme perustajajäsentä Juuso Rautio, Jarno Laukkanen ja Henri Mäkelä sekä yhdeksän 7–13-vuotiaista lasta eri ikäluokkien joukkueista.

Valio Akatemia® edistää suomalaisten perheiden hyvinvointia ja auttaa tekemään lasten ja nuorten unelmista totta jakamalla raha-, ravitsemus-, tuote- ja tapahtumastipendejä. Keväällä 2013 perustettu ohjelma tarjoaa yhdessä Valio Akatemia® kummien kanssa konkreettisia, arkisia elämyksiä liikuntaan ja hyvinvointiin. Valio Akatemia® on viiden vuoden aikana jakanut yli 1200 stipendiä lapsille ja nuorille. Valio Akatemia® on osa Valion vastuullisuusohjelmaa. Stipendiaatteihin voi tutustua osoitteessa www.valio.fi/akatemia.

Projektipäällikkö Nina Wahlström, Valio Oy, puh. 050 398 7199, sähköposti nina.wahlstrom@valio.fi

Avainsanat: