Valio Jäätelöfabriikin villi uutuusmaku yhdistää Valio AURA® juuston ja lakritsin

Sinihomejuuston ystäville on tiedossa herkullinen syksy, sillä suosittu Valio Jäätelöfabriikki -sarja täydentyy uudella AURA® laku -maulla. Samaan aikaan jäätelöhyllyyn ilmestyy myös kermaisen täyteläinen super vanilja. Jäätelöuutuudet tulevat myyntiin viikolla 39.

Jännittävistä makuyhdistelmistä tunnettu Valio Jäätelöfabriikki jatkaa yllättävällä linjalla. Maaliskuussa kauppoihin saapuneet jäätelömaut – salmiakki-chili, kreisi kinuski, mansikka-basilika, mustikka-ruis, porkkanakakku ja macchiato-suklaa – saavat seurakseen kaksi uutta herkullista makua: AURA® lakun ja super vaniljan.

– Suomalaisten jäätelömaku eroaa monista muista maista siinä, että olemme innokkaita kokeilemaan erikoisiakin jäätelömakuja. Samaan aikaan suolaiset maut ovat yksi tämän hetken kuumimmista jäätelötrendeistä. Nämä kaksi trendiä maistuvat uudessa AURA® laku -maussa, joka yhdistää rakastetun lakritsijäätelön ja Suomen suosituimman sinihomejuuston, jäätelöistä vastaava liiketoimintapäällikkö Tea Ijäs kertoo.

Toinen syksyn uutuusjäätelöistä voi kuulostaa tavalliselta, mutta hurmaa upean täyteläisellä maullaan. Valloittavan maun salaisuutena ovat kermajäätelön sekaan pyöräytetyt vaniljakastikeraidat. Super vanilja oli selkeä voittaja vaniljanmakuisten premium-jäätelöiden sokkomakutestissä.*  Kuten kaikki Valio Jäätelöfabriikin jäätelöt, uutuudet ovat laktoosittomia ja ne myydään puolen litran kartonkipakkauksissa.

Onnistunut paluu jäätelöihin

Valio palasi alkuvuodesta jäätelömarkkinoille 14 vuoden tauon jälkeen. Oulun meijerin jäätelöfabriikissa valmistetut uutuusjäätelöt ovat ainoa kotimainen ja kokonaan laktoositon jäätelöperhe. Paluu on saanut innostuneen vastaanoton jäätelönystävien keskuudessa.

– Yli puolet jäätelöä syövistä suomalaisista tuntee jo Valio Jäätelöfabriikin ja puolen litran herkuttelujäätelöitä syövistä 70 %. Tuhannet ovat päässeet maistelemaan jäätelöitä muun muassa kauppakeskuksien ja kauppojen maistatuspisteillä, Ijäs kertoo.

Suosituimpia makuja ovat olleet kreisi kinuski ja salmiakki-chili, jotka nousivat ennakkosuosikeiksi jo ennen kuin tuotteet olivat kaupoissa. Valion somekanavissa jäätelöt ovat saaneet kiitosta etenkin laktoosittomuudesta, kotimaisuudesta ja yllättävistä makuyhdistelmistä.

– Haluamme tehdä jäätelöitä, jotka yllättävät ja saavat hyvälle tuulelle. Saamamme palautteen perusteella olemme siinä onnistuneet, Ijäs iloitsee.

Valio Jäätelöfabriikin tarina vasta alussa: luvassa lisää jännittäviä makuja

Seuraavan kerran uutuusmakuja on tulossa ensi vuoden alussa. Sillä aikaa palautetta ja ideoita uusista mauista voi antaa Valion somekanavissa sekä Valion kuluttajapalveluun.

Lisätietoja Valio Jäätelöfabriikista

#jäätelöfabriikki

*Lähde: Taloustutkimus, hallitesti 3/2018, N= 50.

Kuvia aineistopankista
Haastattelu- ja soittopyynnöt Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Maailman innovatiivisin meijeri ja ruokatalo

Valion tehtävä on luoda hyvinvointia ja makuelämyksiä vastuullisesti. Teemme maistuvia tuotteita maidosta ja useista muista raaka-aineista. Tarjoamme makunautintoja, vaihtelua ja iloa ruokapöytään. Samalla toteutamme tärkeitä yhteiskunnallisia tehtäviä: ruoan riittävyyden turvaaminen, kansanterveyden kohentaminen ja eläinten hyvinvoinnin parantaminen ovat esimerkkejä vaikutuksistamme. Näin ajattelevat myös suomalaiset, jotka ovat valinneet Valion Suomen vastuullisimmaksi yritykseksi neljä vuotta peräkkäin.

Olemme suomalaisten maitotilayrittäjien omistama yritys ja maksamme kaikki tulot maidontuottajillemme. Työllistämme maitotiloilla yhteensä 25 000 ihmistä. Valiolla on töissä 4 000 eri alojen ammattilaista ja kuuntelemme kuluttajia yli 100 vuoden kokemuksella.

Nobelisti A.I Virtasen perintö elää meissä edelleen. Hänen johtaessaan Valion laboratoriota ohjenuoraksemme vakiintui ajatus ihmisten hyvinvoinnin lisäämisestä. Teemme tieteestä arkea ja elämää parantavia tuotteita. Kuluttajat nauttivat Valion tuotteista yli 60 maassa ja innovaatioillamme on 350 patenttia ympäri maailman. Olemme Suomen suurin elintarvikkeiden viejä ja koko elintarviketeollisuuden suunnannäyttäjä. Valion liikevaihto vuonna 2017 oli 1 708 miljoonaa euroa.