Valio järjestää hoivakodeissa pääsiäisen kahvihetken ja kutsuu kaikki suomalaiset mukaan

Pääsiäinen on kevään odotetuin ruokajuhla, jolloin on aikaa nauttia yhdessäolosta hyvän ruoan äärellä. Valio kutsuu suomalaisia pääsiäislauantaina 31.3. yhteiseen kahvipöytään Coronaria Kotikylä -hoivakotien asukkaiden kanssa viidellä paikkakunnalla ympäri Suomen. Luvassa on ruoanvalmistusta, kahvittelua ja yhdessäoloa eri ikäisten kesken.

Valio haluaa edistää yhdessä syömistä Suomessa konkreettisten tekojen kautta. Elämän tärkeimmät asiat tapahtuvat yhdessä pöydässä ja yhdessä syövät ihmiset voivat tutkitusti paremmin.

– Pääsiäisen pyhät merkitsevät monelle kevään aloitusta ja yhdessäolosta nauttimista. Tänä vuonna haluamme juhlistaa pääsiäistä yhdessä hoivakotien asukkaiden kanssa ja kutsumme mukaan kaikki suomalaiset. Ilahdutat itseäsi ja ilahdutat tuntematonta läheistäsi, kun lähdet mukaan luomaan hoivakoteihin pääsiäisen tunnelmaa, Valion markkinointi- ja viestintäjohtaja Ann-Mari Hämäläinen sanoo.

Valio toteuttaa pääsiäisen kahvihetken Coronarian hoivakodeissa Riihimäellä, Jyväskylässä, Suonenjoella, Kempeleessä ja Ylivieskassa. Kahvihetkiin osallistuu paikallisia Valion työntekijöitä ja lisäksi jokainen suomalainen on tervetullut osallistumaan. Tilaa hoivakotien pääsiäispöydissä on yhteensä sadalle vieraalle.

Hoiva-asukkaille hyvä elämänlaatu

– Lähdimme innostuneina toteuttamaan kahvihetkeä, kun Valio tiedusteli halukkuuttamme siihen. Vanhuus on elämänvaihe, jolloin tulisi saada kukoistaa juuri niin toimeliaana ja sosiaalisena kuin ihminen haluaa ja mihin hän kykenee. Kahvihetki yhteisessä pöydässä on varmasti asukkaillemme pääsiäisen pyhien kohokohtia ja tervetullut poikkeus arjesta, Coronaria Hoiva Oy:n toimitusjohtaja Arto Lamberg sanoo.

Pääsiäisen kahvihetkessä mukana olevien Coronaria Kotikylä -hoivakotien asukkaat ovat ympärivuorokautisen hoivan piirissä olevia ikäihmisiä. He tarvitsevat apua ja tukea arjen askareissa ja hoivakoti on heille loppuelämän koti. Coronaria Kotikylä -hoivakodit ovat kuntouttavia hoivakoteja, joissa tähdätään toimintakyvyn säilyttämiseen niin pitkään kuin mahdollista. Coronaria on 100 % suomalainen yritys.

Haluaisitko mukaan?

Kaikki suomalaiset ovat tervetulleita mukaan pääsiäislauantaina 31.3. klo 13–15: kahvihetkeen voi tuoda pääsiäisherkkuja mukanaan tai laittaa ruokaa ja jutustella hoivakodin asukkaiden kanssa paikan päällä. Paikkoja on rajattu määrä, joten ilmoittaudu mahdollisimman pian, kutenkin viimeistään 28.3. mennessä.

Mukana ovat seuraavat Coronaria Kotikylä -hoivakodit:
Kristallikoti, Riihimäki
Sammonkoti, Jyväskylä
Putamo ja Päivärinne, Suonenjoki
Cajanus, Kempele
Valoranta, Ylivieska

Tarkemmat tiedot ja ilmoittautumisohjeet löytyvät osoitteesta www.valio.fi/yhdessäpöydässä

Ideoita pääsiäisen valmisteluun

Valion pääsiäissivut tarjoavat parhaat ainekset pääsiäisen valmisteluun. Sivusto kokoaa yhteen runsaan määrän Valion koekeittiön testaamia reseptejä, joten herkullisia vaihtoehtoja riittää pyhäpäivien jokaiselle aterialle. Sivuilta löytyy myös valmiit menut perinteiseen, moderniin ja kasvissyöjälle sopivaan ateriaan. www.valio.fi/paasiainen

Median yhteydenottoja ja vierailuja hoivakotien pääsiäiskahveille koordinoi:
Aino Laakso, viestintäpäällikkö, Valio Oy, puh. 050 553 8831, aino.laakso@valio.fi