Valio palaa jäätelömarkkinoille

Valio palaa jäätelömarkkinoille yli 10 vuoden tauon jälkeen tuomalla kauppoihin maaliskuussa uuden Valio Jäätelöfabriikki -tuoteperheen. Kuusi makua kattava herkuttelujäätelöiden sarja on markkinoiden ainoa kotimainen laktoositon tuoteperhe. Valion Oulun meijerissä valmistetut tuotteet tulevat myyntiin myös Moskovassa ja Pietarissa kevään aikana.

Suomalaiset ovat tunnetusti maailman suurimpia jäätelönystäviä, joille kylmä herkku maistuu vuoden ympäri. Tänä keväänä jäätelönystäville on luvassa iloisia uutisia, kun Valion jäätelöt palaavat kauppojen hyllyille ensimmäistä kertaa 14 vuoden jälkeen.

– Valion jäätelöillä on edelleen selkeä paikka suomalaisten sydämissä: yli 61 % mainitsee meidät spontaanisti mieleen tulevana jäätelömerkkinä.* Saamme myös jatkuvasti toiveita kuluttajilta jäätelöihin liittyen. Nyt voimme vihdoin vastata niihin, kategoriajohtaja Jussi Mattsson kertoo.

Uudet jäätelöt tuovat herkullisen vaihtoehdon viime vuosina kasvaneeseen super premium -herkuttelujäätelöiden kategoriaan. Valio Jäätelöfabriikki on markkinoiden ainoa laktoositon, kuuden maun jäätelösarja, jossa täyteläinen kermajäätelö yhdistyy runsaisiin kastike- ja hillopyörteisiin sekä herkullisiin keksien ja makeisten paloihin. Jännittävissä makuyhdistelmissä maistuvat pohjoismaiset suosikkiraaka-aineet, kuten mustikka, ruis, salmiakki ja kahvi.

– Valiolla on pitkät perinteet jäätelön valmistajana ja tunnemme suomalaisen jäätelömaun. Haluamme tarjota jäätelön ystäville jotain uutta ja maukasta, mutta monen suuhun sopivaa. Siksi kaikki Valio Jäätelöfabriikin jäätelöt ovat laktoosittomia ja makuyhdistelmissä on aina joku juju, Jussi Mattsson sanoo.

Valion jäätelöissä maistuu suomalainen osaaminen

Uudet jäätelöt valmistetaan Valion Oulun meijerissä Pohjois-Suomen valiolaisilta tiloilta kerätystä maidosta. Valtaosa jäätelöiden hilloista ja kastikkeista on kehitetty ja valmistettu Valion omalla hillotehtaalla Suonenjoella.

Oulun jäätelönvalmistajien ja Valion tuotekehityksen hyppysissä on syntynyt kuusi jännittävää makua: kevyesti suolainen kreisi kinuski, raikas mansikka-basilika, perisuomalainen mustikka-ruis, mehevä porkkanakakku, lempeä macchiato-suklaa ja ärhäkämpi salmiakki-chili.

– Valio Jäätelöfabriikki tuo Valion jäätelöt takaisin myös Oulun meijeriin, missä jäätelöä on valmistettu viimeksi 1980-luvun alussa. Jäätelöiden tekeminen on ollut todella innostavaa meille, sillä ne valmistetaan aivan uudella reseptillä ja uusilla laitteilla, kertoo Oulun meijerin tehtaanjohtaja Martti Kimpimäki.

Paluu Venäjän jäätelömarkkinoille

Jäätelöt tulevat myyntiin Suomen lisäksi Moskovassa ja Pietarissa kevään aikana. Jäätelö on yksi elintarvikkeista, joka ei kuulu Venäjän elintarvikevientiä koskevien pakotteiden piiriin. Vuodesta 2014 asti Valio on vienyt Suomesta Venäjälle mehuja, marjakeittoja ja Valio Baby® äidinmaitokorvikkeita. Lisäksi Valio myy Venäjällä tuotemerkkinsä alla paikallisesti valmistettuja juustoja ja tuoretuotteita kuten maitoja ja jogurtteja.

*Lähde: TNS Valion jäätelötutkimus 2015, N=1800

Valio järjestää median edustajille lanseeraustilaisuuden 6.2. Helsingissä Allas Sea Poolissa. Ilmoittaudu lanseeraustilaisuuteen tästä.
Tutustu Valio Jäätelöfabriikki -tuotekuviin täällä:
Haastattelu- ja soittopyynnöt Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi