Valiolle ykkössija voin maailmanmestaruuskilpailussa

Valion suolaamaton voi voitti maailmanmestaruuden torstaina Yhdysvaltojen Wisconsinissa järjestetyssä World Championship Cheese Contest 2018 -kilpailussa. Suolaamattomien voiden sarjaan osallistui 30 johtavaa voibrändiä ympäri maailman. Voi on yksi Valion merkittävimmistä vientituotteista ja maailmalla arvostettu premium-tuote: Valio voita viedään yhteensä yli 30 maahan ja se on muun muassa ranskalaisten leipomoiden suosikkituote.

Valio sai voin maailmanmestaruuskilpailussa huikeat 99,70 pistettä. Toiseksi tuli uusi-seelantilainen Fonterra, ja kolmannen sijan vei ranskalainen Isigny Sainte Mere. Valio voin valttikortteja ovat erinomainen maku, tasainen ja korkea laatu sekä taitavat voimestarit tuotteen takana. Valio voi on myös 100 prosenttisesti luonnollista ja lisäaineetonta.

- Valion asiakkaat ja kuluttajat ympäri maailman arvostavat Valio voissa loistavan maun lisäksi sitä, että voi valmistetaan puhtaasta ja laadukkaasta, suomalaisesta maidosta. Voinvalmistustaitomme ulottuu yli sadan vuoden taakse, ja kaikki Valio voi valmistetaan valiolaisilta maitotiloilta saatavasta maidosta Seinäjoen meijerin ammattilaisten käsissä, kertoo kategoriajohtaja Annamari Lammi.

Valion tarina yrityksenä alkoi vuonna 1905, kun suomalaiset maidontuottajat halusivat lähteä viemään maailman parasta voita ulkomaille.

Voin Rolls Royce, sanovat ranskalaiset

Valio vie voita erityisesti teollisuusasiakkaiden käyttöön Euroopassa, Aasiassa ja Yhdysvalloissa − Valio voita käyttävät esimerkiksi leipomot, valmisruokateollisuus, jäätelönvalmistajat ja meijerit. Suomalaisesta laatumaidosta valmistettu voi maistuu muun muassa ranskalaisten huippuleipomoiden croissanteissa.

- Ranskalaiset asiakkaamme arvostavat korkeaa laatua todella paljon ja sanovatkin usein, että tuotteemme on voin Rolls Royce, Lammi kertoo.

Tällä hetkellä Valio tähtää voin viennissä entistä vahvemmin myös kansainvälisille kuluttajamarkkinoille.

- Valio voi on ollut kuluttajien suosikkituote vuosikymmeniä esimerkiksi Kaukasuksen alueella, ja viemme Valio voita myös esimerkiksi Ruotsiin. Vuoden 2017 aikana menimme vahvasti Puolan kuluttajamarkkinalle. Siellä Valio voita on saatavilla jo nyt suurimmassa osassa kansainvälisiä kauppaketjuja, Lammi toteaa.

Suomalaiset ovat tottuneet käyttämään enimmäkseen suolattua voita, mutta lähes kaikkialla muualla maailmassa suolaamaton voi on suosituin tuote niin kotikeittiöissä kuin ruokateollisuudessa. Valio voita myydään maailmalla Valio brändin lisäksi Finlandia® tuotemerkin alla Yhdysvalloissa. Finlandia Cheese on Valion Yhdysvalloissa toimiva tytäryhtiö.

World Championship Cheese Contest 2018 -kilpailussa palkittiin voin lisäksi juustoja ja jogurtteja.

Lue lisää: Voi leivonnassa

World Championship Cheese Contest 2018 -kilpailu

Haastattelu- ja soittopyynnöt Valio Mediadeskin kautta, puh. 010 381 2118 tai mediadesk@valio.fi

Kuvakori: