Valiolta jälleen uusi proteiini ruokapöytään: Mifua saa nyt suikaleena

Viime syksynä lanseerattu, kotimaisesta maidosta valmistettu Valio MiFU® tuotteisto laajenee, kun Mifu-suikaleet saapuvat kauppoihin syyskuun alussa. Käyttövalmiissa suikaleissa on täysin uudenlainen rakenne ja entistä runsaammin proteiinia (24 g / 100 g).

Uudet proteiinin lähteet kiinnostavat edelleen

Suomalaisten kiinnostus uusia proteiinin lähteitä kohtaan jatkuu. Lihattomien proteiinituotteiden ostot ovat kasvaneet lähes 200 % vuoden takaiseen nähden.* Valio vastaa kysyntään ja tuo syyskuun alussa myyntiin uuden Valio MiFU® suikaleen viime elokuussa lanseeratun Valio MiFU® ruokarakeen rinnalle.

– Mifu otettiin hyvin vastaan. Se kiri viime vuonna uusien, vaihtoehtoisten proteiinin lähteiden markkinajohtajaksi ja on säilyttänyt asemansa tänäkin vuonna.* Ruokarae on löytänyt paikkansa etenkin lapsiperheiden ja vanhempien talouksien ostoskoreissa**, liiketoimintapäällikkö Minna Korkiakangas kertoo.

Jo viime syksynä oli selvää, että Mifu ei tulisi jäämään vain rakeen muotoon. Nyt lanseerattava suikale on kuitenkin täysin uudenlainen tuote.

– Suikale valmistetaan omalla, patentoidulla reseptillään. Rakenne ja purutuntuma ovat erilaiset kuin rakeessa, ja suikale on aikaisempaa helpompi ruskistaa pannulla. Uuden muodon myötä Mifua voi käyttää yhä useampiin ruokiin, Minna Korkiakangas selittää.

Helppokäyttöinen suikale sopii moneen

Valio MiFU® suikale on tarkoitettu lämpimään ruoanlaittoon. Sitä voi käyttää kastikkeissa, wokeissa, padoissa ja kiusauksissa broilerin- tai naudanlihasuikaleiden tapaan. Sellaisenaankin käyttövalmis suikale on parhaimmillaan paistettuna. Rapea paistopinta syntyy parissa minuutissa.

– Mifu-tuotteiden ideana on madaltaa kynnystä uudenlaisen ruoanlaiton kokeiluun. Halusimme kehittää helppokäyttöisen ja herkullisen proteiinin lähteen, joka sopii moneen ruokavalioon ja maistuu koko perheelle, Minna Korkiakangas sanoo.

Kotimaisesta maidosta valmistetut suikaleet ovat laktoosittomia, gluteenittomia, soijattomia ja kananmunattomia. Niissä on runsaasti maitoproteiinia (24 g / 100 g), B12-vitamiinia ja kalsiumia. Makuvaihtoehtoja uusissa suikaleissa on kaksi: Original ja miedon mausteinen Paprika-chili. 250 gramman pakkauksesta riittää kolmen–neljän hengen ateriaan. Suikaleet valmistetaan Valion Vantaan tehtaalla.

Kaupoissa Mifu-suikaleet myydään pääasiallisesti lihajalosteiden hyllystä, mutta sijainti voi vaihdella myymälän mukaan. Käyttövinkit ja reseptit löytyvät elokuun lopusta lähtien osoitteesta valio.fi/mifu.

* Nielsen Homescan, Lihattomien proteiinituotteiden volyymiostot 52-viikkoa päättyen 16.07.2017

**Valio digitracking, Kantar TNS Oy, Q2/05–26.6.2017

Kuvia aineistopankista>

Lisätiedot:
Liiketoimintapäällikkö Minna Korkiakangas, Valio Oy, puh. 050 384 2649, minna.korkiakangas@valio.fi, Twitterissä @minna_mko